Till senaste kommentaren

Återkommande ljudbortfall i HomePod/Apple Music

Jag lyssnar kontinuerligt på främst P1 i en HomePod. Den spelar ju upp via Apple Music och har alltid fungerat bra, men sedan några veckor tillbaka försvinner ljudet under några sekunder lite då och då. avbryts inte utan det är bara ljudet som försvinner. Det är bara Sveriges Radios strömmar som beter sig så här, så felet verkar vara i källan, inte min enhet eller Apples mjuk-/hårdvara.

Samma tendens finns i appen för IPhone, men är inte lika ofta förekommande.
Tomas

Kommentarer

  • Hej Tomas!

    Mina kolleger ser att vi verkligen "tappar" delar av ljudet. De har förstått vad detta beror på och arbetar på en lösning. Felet verkar uppstå mindre ofta om du ställer in högsta ljudkvalitet i appen (Min sida).

    Jag återkommer när vi tror att detta är löst, så får du gärna berätta om du delar vår bild!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Vi har nu skruvat på en del saker och undrar hur det nu fungerar hos dig.
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika, nu har det strömmat på utan dropouts i närmare 2 timmar, så uppenbarligen har ni skruvat åt rätt håll 😃 Stort tack för snabb återkoppling, ett föredöme!
    Trevlig helg!
    Tomas
  • Tack själv!

    Skönt att det är bättre nu.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen! Måste tyvärr meddela att det efter någon veckas väl fungerande strömning börjar bli problem igen. Inte lika frekvent som tidigare, men ändå så ofta att det irriterar. Så ni får nog skruva lite till. Glad påsk!
    Tomas
  • Hej igen!

    Hur fungerar detta idag?
    Annika Webbmaster
  • Har spelat kontinuerligt några timmar utan avbrott, så så verkar lovande. Håller tummarna att ni löst det! Bra jobbat, i så fall. Och stort tack för bra och snabb återkoppling, Annika! Önskar alla organisationer kunde hålla den höga nivån på service!
    Tomas
  • Tack!

    Jag vågar dessvärre inte blåsa faran över ännu här, och då är det ju bra att vi har lyssnare som vet att vi är intresserade av återkoppling.
    Önskar alla organisationer kunde hålla den höga nivån på service!
    Att få in felrapporter och förbättringsförslag ligger helt i vårt eget intresse!

    Många företag och organisationer förstår förmodligen inte värdet av en dialog med "användarna" (eller lyssnarna, för vår del). Vi kan inte lösa alla problem och än mindre tillgodose alla önskemål och förslag som kommer in, men vi kan åtminstone göra vårt bästa för att förstå problem och behov samt förklara hur vi ser saken.
    Annika Webbmaster

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.