Återkommande ljudbortfall i HomePod/Apple Music
Jag lyssnar kontinuerligt på främst P1 i en HomePod. Den spelar ju upp via Apple Music och har alltid fungerat bra, men sedan några veckor tillbaka försvinner ljudet under några sekunder lite då och då. avbryts inte utan det är bara ljudet som försvinner. Det är bara Sveriges Radios strömmar som beter sig så här, så felet verkar vara i källan, inte min enhet eller Apples mjuk-/hårdvara.
Samma tendens finns i appen för IPhone, men är inte lika ofta förekommande.
Samma tendens finns i appen för IPhone, men är inte lika ofta förekommande.
Följ inlägget
1
följare
Mina kolleger ser att vi verkligen "tappar" delar av ljudet. De har förstått vad detta beror på och arbetar på en lösning. Felet verkar uppstå mindre ofta om du ställer in högsta ljudkvalitet i appen (Min sida).
Jag återkommer när vi tror att detta är löst, så får du gärna berätta om du delar vår bild!
Vi har nu skruvat på en del saker och undrar hur det nu fungerar hos dig.
Trevlig helg!
Skönt att det är bättre nu.
Hur fungerar detta idag?
Jag vågar dessvärre inte blåsa faran över ännu här, och då är det ju bra att vi har lyssnare som vet att vi är intresserade av återkoppling. Att få in felrapporter och förbättringsförslag ligger helt i vårt eget intresse!
Många företag och organisationer förstår förmodligen inte värdet av en dialog med "användarna" (eller lyssnarna, för vår del). Vi kan inte lösa alla problem och än mindre tillgodose alla önskemål och förslag som kommer in, men vi kan åtminstone göra vårt bästa för att förstå problem och behov samt förklara hur vi ser saken.