Kanal i Sonos ligger tre timmar efter

Hej!
Vår digitala sändning av P4 Stockholm i vår SONOS-högtalare har nu fått en eftersläpning på 3 timmar.
När programledaren säger att klockan är 11:00 är den i verkligen 14:00.
Är det något fel på SR:s teknik eller är det fel på vår?
Vänligen
Helena&Kjell
Kjell Bernhard Borgström

Kommentarer

  • Hej!
    Detta problem, som är extra vanligt på Ikea-modellen Symfonisk men kan drabba alla Sonos-enheter, beror på att Sonos-tjänsten inte hanterar avbrott korrekt. Vid ett avbrott återansluts uppspelningen till rätt kanal, men som du konstaterat, hör du innehåll som exakt tre timmar tidigare, vilket har tekniska orsaker som jag inte går närmare in på. Det viktiga är nämligen hur ni slipper problemet!

    1. Öppna Sveriges Radios tjänst i Sonos-appen.
    2. Klicka på "Beta" som du hittar längst ned i tjänsten (se bild)

    Där finns det alternativa länkar till alla kanaler, som använder en annan teknik och inte drabbas av detta problem. Innehållet under Beta är förstås identiskt med det du hör om du går in under Direkt.

    Tyvärr är det lite begränsat vad vi kan göra i tjänsten, så vi har inte hittat något tydligt sätt att visa att dessa stabila "resevströmmar" existerar.
    Annika Webbmaster
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.