Ljudavbrott i Sonos

Vi lyssnar via Sonos ljudsystem och upplever sedan i går eftermiddag störningar där ljudet avbryts ofta. Har inga problem när vi lyssnar på t ex Spotify.
Jan Danielsson

Kommentarer

  • Hej Jan!

    1. Hur lyssnar du på Sveriges Radio? Är det med vår egen tjänst (se Lyssna på Sveriges Radio i Sonos-appen) eller via exempelvis Sonos Radio?
    2. Om det är vår egen tjänst, så testa ifall det går bättre att lyssna på din kanal via den länk du hittar under Beta, se bild:

    Tack för att du tar dig tid att höra av dig när det blir problem!
    Annika Webbmaster
  • Hej, lyssnar via SR-appen i Sonos. Har funkat utan problem i många år.
    Testar nu beta.
    Jan Danielsson
  • Hej, beta funkar utan problem. Har även testat att gå tillbaka till det ordinarie direktlyssnings läget, där blir det fortfarande avbrott i ljudöverföringen, uppträder efter 5-10 minuter.
    Fortsätter med beta istället.

    Mvh Janne
    Jan Danielsson
  • Bra, den ger dig samma kanal, men i något lägre ljudkvalitet vilket fortfarande ska vara ett ypperligt ljud, men med lägre risk för avbrott.
    Annika Webbmaster
  • Tack, då vet jag.
    Jan Danielsson

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.