LÖST: SR i Sonos app: "kan inte bläddra musik"
Hej,
För någon månad sedan slutade plötsligt SR-tjänsten till Sonos att fungera. Det gick inte att komma åt något SR-innehåll alls. Jag har provat att ta bort och lägga till SR-tjänsten i Sonos flera gånger men det har inte hjälp. Det står bara ”kan inte bläddra musik - kunde inte ansluta till Sveriges Radio.”
Jag gissar att jag inte är ensam om problemet, och undrar om det finns någon lösning
Kan tillägga att det inte är något problem med andra tjänster i Sonos.
mvh,
Andreas
För någon månad sedan slutade plötsligt SR-tjänsten till Sonos att fungera. Det gick inte att komma åt något SR-innehåll alls. Jag har provat att ta bort och lägga till SR-tjänsten i Sonos flera gånger men det har inte hjälp. Det står bara ”kan inte bläddra musik - kunde inte ansluta till Sveriges Radio.”
Jag gissar att jag inte är ensam om problemet, och undrar om det finns någon lösning
Kan tillägga att det inte är något problem med andra tjänster i Sonos.
mvh,
Andreas
Följ inlägget
0
följare
Vad är det för Sonos-enhet? Uppstår felet när du försöker öppna tjänsten, eller kommer du så långt, men kan inte spela något innehåll alls?
Jag har tre Sonos One gen 2, en Beam, en Roam och en Syfonisk. Det har varit samma system rätt länge så inget har ändrats. Jag har därför lite svårt att förstå vad det kan bero på.
Mvh,
Andreas
De undrar dels vilken version av appen du har och dels om dina enheter är uppgraderade till S2.
Själv undrar jag om du har testat att starta om routern och se om det kan påverka felet. Vi supportmänniskor tipsar rätt ofta om att starta om ditt eller datt. Skälet är inte (bara ...) att vi saknar fantasi, utan att det löser så många udda problem!
För honom gjorde en omstart av routern susen, så jag hoppas att detta hjälper även dig!
/Andreas