LÖST: SR-appen för Samsung TV funkar inte
Hej. Appen funkar inte på Samsung TV. Har installerat om men inget händer... Fungera på mina andra enheter.
Följ inlägget
2
följare
Min kollega tror att han vet vad som ställde till det och har gjort en ändring för att lösa det. Testa om det fungerar bättre nu!
Lena har återkommit under en ny rubrik (Appen fungerar inte på Samsung tv) och berättar att problemen har återkommit på två olika Samsung-TV. Vi kan inte återskapa det själva och vill veta hur det fungerar hos dig, Mats.
/Mats
Då behöver vi felsöka vidare på vårt håll.
Testa hur det funkar nu! Kanske behövs en omstart, men annars hoppas vi att det åter ska vara på banan!
Än en gång - stort tack till såväl webmaster som tekniker! För engagemang, snabb respons och trevligt bemötande 💐
Tack själva för hjälp att förstå att problemet kvarstod.

Ungefär så ligger det till.Kort om vad problemet berodde på ... Samsung-appen delar teknik med flera andra tv-appar. En av dessa är en app för LG-tv, där Mikael den 20 januari rapporterade in att det inte gick att skilja en P4-kanal från en annan:
Min utvecklar-kollega löste det problemet den 22 januari, och ... Ja, det som hjälpte Mikael gav er problem. Ni kunde inte öppna appen alls. Min kollega drog tillbaka "fixen för kanalnamn i Mikaels LG-TV". Era appar kom igång igen (bra) men felet återkom hos Mikael (inte bra).
Därefter gjorde kollegan ett nytt försök att få ut kanalnamn hos Mikael. Eftersom han då hade en Samsung-TV att testa på trodde vi att vi hade lyckats lösa namn-problemet utan att det skulle ge er problem. Vi trodde fel. Felet återkom hos er och därför har vi behövt backa än en gång. Ni kan använda appen igen - men vi har åter problem med att kanalnamn inte syns i Mikaels TV.
Vår ambition är fortfarande att det ska gå att lösa namn-problemet utan att ni får problem. Kollegan skriver:
Tack /Mats
Så fint. Tack för att ni var snabba med att bekräfta det.
Tomas, som också har Samsung-TV, skriver: Om han väljer Kanaler och sedan P2 så fungerar det däremot märkligt nog. Detta är svårt för oss att testa snabbt (kollegan med en Samsung-TV arbetar inte hemifrån idag), och det vore förstås väldigt värdefullt att veta om ni får samma problem (tyder på att felet finns på vår sida) eller om det kan vara ett lokalt problem hos just Tomas.
Tack på förhand om ni har möjlighet att testa hur P2 funkar på startsidan och trevlig helg oavsett.
Alla kanaler (inkl P2) fungerar hos mig.
Trevlig helg!