Till senaste kommentaren

LÖST: SR-appen för Samsung TV funkar inte

Hej. Appen funkar inte på Samsung TV. Har installerat om men inget händer... Fungera på mina andra enheter.
Lena Kalström

Kommentarer

  • Samma för mig, rutan blir helt svart, ominstallera hjälper icke 🤔
    Mats Larsson
  • Tack för att ni rapporterade in detta. Jag rapporterar detta vidare till teknikerna och återkommer.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Min kollega tror att han vet vad som ställde till det och har gjort en ändring för att lösa det. Testa om det fungerar bättre nu!
    Annika Webbmaster
  • Tack Annika och tekniker - nu funkar det igen 🙏
    Lena Kalström
  • Hej igen!

    Lena har återkommit under en ny rubrik (Appen fungerar inte på Samsung tv) och berättar att problemen har återkommit på två olika Samsung-TV. Vi kan inte återskapa det själva och vill veta hur det fungerar hos dig, Mats.
    Annika Webbmaster
  • Det fungerar inte alls. Jag har ominstallerat men rutan blir helt svart när jag försöker starta appen.
    /Mats
    Mats Larsson
  • Tack för att du svarade snabbt!
    Då behöver vi felsöka vidare på vårt håll.
    Annika Webbmaster
  • Utvecklaren som löste problemet senast skriver:
    Trist att felet återkommit!

    Det skulle kanske vara bra att veta vilken årsmodell det är på deras tv-apparater. Min tv är 2018 tror jag så man tycker ju att det borde fungera på alla senare då också om problemet är det jag tror att det är.


    Annika Webbmaster
  • Båda mina är 2019...
    Lena
  • Tack!
    Annika Webbmaster
  • Mats Larsson
  • Tack!

    Testa hur det funkar nu! Kanske behövs en omstart, men annars hoppas vi att det åter ska vara på banan!

    Annika Webbmaster
  • Det funkar nu, tack
    Mats Larsson
  • Wohoo! Nu fungerar det igen (efter ominstallation)...
    Än en gång - stort tack till såväl webmaster som tekniker! För engagemang, snabb respons och trevligt bemötande 💐
    Lena
  • Tack själva för hjälp att förstå att problemet kvarstod.

    Kort om vad problemet berodde på ... Samsung-appen delar teknik med flera andra tv-appar. En av dessa är en app för LG-tv, där Mikael den 20 januari rapporterade in att det inte gick att skilja en P4-kanal från en annan:



    Min utvecklar-kollega löste det problemet den 22 januari, och ... Ja, det som hjälpte Mikael gav er problem. Ni kunde inte öppna appen alls. Min kollega drog tillbaka "fixen för kanalnamn i Mikaels LG-TV". Era appar kom igång igen (bra) men felet återkom hos Mikael (inte bra).

    Därefter gjorde kollegan ett nytt försök att få ut kanalnamn hos Mikael. Eftersom han då hade en Samsung-TV att testa på trodde vi att vi hade lyckats lösa namn-problemet utan att det skulle ge er problem. Vi trodde fel. Felet återkom hos er och därför har vi behövt backa än en gång. Ni kan använda appen igen - men vi har åter problem med att kanalnamn inte syns i Mikaels TV.

    Vår ambition är fortfarande att det ska gå att lösa namn-problemet utan att ni får problem. Kollegan skriver:

    förhoppningsvis kan jag lista ut varför inte nybyggen vill fungera för vissa samsung inom kort
    Ungefär så ligger det till.
    Annika Webbmaster
  • Min kollega skrev nyss:
    Nu är en ny version ute. Har försökt säkerställa på alla sätt jag kunde komma på att det ska fungera för alla men svårt att vara helt säker utan att ha tillgång till en tv där felet uppstått. Vore tråkigt att ännu en gång ställa till det för Lena och Mats.
    Tredje gången gillt, alltså. Fungerar allt som det ska hos er?
    Annika Webbmaster
  • Lyssnar i detta nu - så, ja det funkar här hemma iaf 👌
    Lena
  • Hej, jag fick installera om igen, men n

    Tack /Mats
    Mats Larsson
  • Funkar det ska det vara
    Mats Larsson
  • JA!
    Så fint. Tack för att ni var snabba med att bekräfta det.
    Annika Webbmaster
  • Ursäkta att jag stör igen.

    Tomas, som också har Samsung-TV, skriver:
    När jag väljer P2 på startsidan så visas "Ljudet kunde inte spelas (FELKOD 4)".
    Om han väljer Kanaler och sedan P2 så fungerar det däremot märkligt nog. Detta är svårt för oss att testa snabbt (kollegan med en Samsung-TV arbetar inte hemifrån idag), och det vore förstås väldigt värdefullt att veta om ni får samma problem (tyder på att felet finns på vår sida) eller om det kan vara ett lokalt problem hos just Tomas.

    Tack på förhand om ni har möjlighet att testa hur P2 funkar på startsidan och trevlig helg oavsett.
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika
    Alla kanaler (inkl P2) fungerar hos mig.
    Trevlig helg!
    Lena

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.