Tunein
Sedan i helgen så fungerar inte Tunein för P1, P2, P3 och valfri P4 dock fungerar P4 plus vilket gör att jag tror att felet ligger hos er. När är det åtgärdat?
Följ inlägget
1
följare
Tack för att du berättar om problemet.
På vilken enhet blir det problem? Jag har testat att lyssna via Tuneins app på mobilen och där fungerar våra kanaler som vanligt.
Fåt du något felmeddelande?
Can't start playback
Eller
Download failed.
Är de kanaler som du har testat på något vis favorit-märkta i Tunein, eller har du sökt upp någon av dem?
Ringa in problemet
Kolla om du kan lyssna på våra kanaler via Tuneins hemsida, så att vi kan ringa in var i kedjan problemet ligger. Här P4 Sörmland:
P4 Sörmland | TuneIn
Om problemet visar sig hos dig på Tuneins hemsida ...
Om det är problem även med Tuneins hemsida, så får vi undersöka det vidare och se om det finns något i din uppkoppling som bidrar till problemen. Sveriges Radios kanaler via Tunein är blockerat utomlands, och den blockeringen kan ibland slå snett så att även lyssnare i Sverige påverkas.
Om P4 Sörmland via Tuneins hemsida funkar hos dig
Ifall P4 Sörmland via Tuneins hemsida däremot funkar hos dig, ligger problemet i just Samsung Multirooms version av Tunein, och Samsungs eller Tuneins support är troligen bättre på att hjälpa dig med än vad vi på Sveriges Radio är.
- Samsung Official Support | Samsung Sverige
- Support : TuneIn User Support
Möjlighet att lägga in egna länkar?Det jag i så fall kan försöka hjälpa dig med, är hur du gör för att lägga in egna länkar till våra kanaler som favoriter i Tunein via Tuneins vanliga mobil-app, som du sedan kan hitta i Tunein-tjänsten i Samsung Multiroom-appen.
Jag har ännu inte hittat någon beskrivning av hur man gör detta i Samsung Multiroom, men detta går att göra i andra appar där Tunein är en integrerad tjänst. Här har exempelvis lyssnare som använder Heos-appen löst ett tidigare problem genom att att lägga in egna länkar:
HEOS: Egna länkar till SR:s kanaler
Jag lovar inte att det går att göra på samma vis i Samsungs app, men jag lovar att jag hjälper dig att utforska den metoden, om du är intresserad!
Allmänna support-tips
Saker som mina support-kolleger hos Samsung/Tunein förmodligen kommer att föreslå:
- Starta om allt (router, mobil, Samsung-högtalarna)
- Uppdatera allt (Samsungs app, högtalarnas mjukvara ...)
Nu har även jag föreslagit detta 😀Anledningen till att "omstart och uppdatering" är så vanliga support-tips är inte att vi som ger tipsen saknar fantasi, utan att vi vet att det så ofta hjälper.
Lycka till!
Jag frågat Tunein vilka skillnad det är mellan P4 Plus och andra kanaler, men inte fått svar. Så här skrev jag 2022:
En lyssnare som har en enhet som hämtar våra kanaler från en portaltjänst som heter Skytune, men som fyller samma funktion som Tunein, kunde inte heller få de nya, fungerande, länkarna trots att han tog bort alla gamla genvägar och försökte hämta kanalerna på nytt ens med länkar han inte testat innan.
Han skrev igår:
Hos honom verkar alltså fler kanaler än de han haft som favoriter ha cache-lagrats lokalt med gamla länkar. Även om Tunein och Skytune är helt olika tjänster, så får du gärna testa om en liknande manöver gör skillnad hos dig.
När du bryter strömmen, så dra ur sladden utan att först stänga av enheten. Vänta i 15 sekunder innan du sätter i sladden igen.
Testade du mitt tips om att rensa bort favoriter, starta om Samsung Multiroom genom att bryta strömmen och sedan leta upp kanalerna på nytt? Hjälpte det i så fall?