får bort program

ett program har låst sig
Nils-Olof Andersson

Kommentarer

  • Hej Nils-Olof!
    Visst menar du att du ser ett program du tidigare har lyssnat på i den gråblå spelaren nertill på vår hemsida? Det är i så fall inte något fel, utan som vår hemsida är tänkt att fungera. I den spelaren visas det du lyssnade på senast. 

    Här finns lång en diskussion om spelaren:
    Gråblå list (balk) på hemsidan

    Jag sammanfattar:
    • Det är fler än du som gärna vill slippa spelaren nertill på våra sidor
    • Spelaren är en viktig del av sverigesradio.se, eftersom vi arbetar med ljudet i fokus
    • Vi har alltid haft en spelare nertill eller upptill på vår sajt, men i vissa tidigare versioner har den gått att "stuva undan" på olika sätt
    • Med vår nya ny design anser många lyssnare att spelaren är mer störande än innan
    • För närvarande behöver vi prioritera att så snabbt som möjligt gå över till ny teknik (se artikeln Vi bygger om Sveriges Radios webbplats), men när det arbetet är klart kommer jag att återkomma internt med förslag om att kunna minimera eller dölja spelaren
    • Det går att ändra zoom-nivån så att mer av det redaktionella innehållet på våra sidor syns
    • Om du besöker vår hemsida i webbläsarens privata läge visas ingen spelare (förrän du själv startat ett ljud)

    Annika Webbmaster
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.