Till senaste kommentaren

LÖST: Felmeddelande om 'client-side exception' i flera vyer

Jag ser ett felmeddelande i alla vyer utom den vy som heter "Kanaler".
Det har varit så i 2-3 dagar nu.
Bifogar bild på hur det ser ut.

Jonathan
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Jonathan!
    1. Är det samma fel över både wifi och mobilnätet?
    2. Vilken version av appen är det? Det ser du nederst på Min sida
    Tack för att du rapporterade in problemet!
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    1. Ja de är samma fel över både wifi och mobilnät
    2. 25.9.1 (31100). Android 15 Samsung galaxy s24.

    Lite mer info.
    Om jag startar om appen så är det först bara svart i vyerna men om jag sen swipar neråt för att ladda om sidan får jag felmeddelandet i min bifogade bild.

    Off topic: en liten quality of life förbättring skulle va att kunna kopiera versionsnumret i SR appen. Just nu går de inte att markera alls.
    Jonathan
  • Tack!

    Två frågor jag vill få svar på är markerade i fet stil nedan:

    Funkar startsidan (Nyheter) på vår webb, sverigesradio.se, i mobilens webbläsare? Bra både för vår felsökning eftersom det verkar vara just webbvyer som inte laddas korrekt i din app, och för att du i spå fall har ett alternativt sätt att lyssna medan vi felsöker!

    Dessutom hoppas jag att du kan nå "ditt innehåll" även i appen. Det finns många bra länkar på Sök-sidan, med bland annat spellistan, Nyheter från Ekot (markerad på min bild) som jag hoppas kan ge dig det viktigaste innehållet som du annars når via Nyheter.


    Funkar dessa länkar hos dig?

    De delar av poddsidan som rör din egen lyssning, Nya avsnitt av poddar du följer och Fortsätt lyssna, bör helt eller delvis kunna kompenseras med Nya avsnitt respektive LyssningshistorikMin sida.

    Off topic-delen:
    För de kolleger som felsöker räcker det att veta att du har version 25.9.1. Nu när du uppmärksammat mig på att versionsnumret inte går att kopiera, kommer jag försöka komma ihåg att fråga efter den del av versionsnumret som står innan parentesen, så att det blir lite enklare att skriva av. Bra att du berättade detta! (Jag hör om det går att göra texten där möjlig att kopiera.)

    Annika Webbmaster
  • Ja allt ser ut att fungera bra i både Chrome och Duckduckgo via mobilen.

    Vissa av nyhets spellistorna som jag hittar via sök fungerar och vissa gör de inte.
    Samma om jag klickar på olika kategorier, vissa fungerar och vissa gör de inte.

    Finns de någon cache jag kan rensa i appen?
    Jonathan
  • Ja, och det hade jag, efter tips från Android-utvecklarna, ändå tänkt att tipsa om snart, men det första tipset de gav var detta:
    Ett tips kan vara att se om Jonathan kan kolla efter uppdateringar på sin telefon. Kan vara ett bekymmer med installerad webview komponent. Om inte en OS uppdatering löser det, så be honom tömma cache i vår app.

    Och det gör du så här:
    Appen Inställningar > Appar > Sveriges Radio > Lagring > välj Töm cache

    Återkom och berätta hur det går!
    Annika Webbmaster
  • Uppdatera OS:et hjälpte inte men att tömma cachen hjälpte.

    Nu fungerar appen jättebra igen 👍
    Tack för hjälpen.
    Jonathan
    Bästa svaret
  • Tack för att du berättade det, så att jag kan ge bra hjälp om fler lyssnare får liknande fel!
    Annika Webbmaster

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.