Kan inte lyssna i ny Samsung

Hej
Jag har en ny Samsung s25 där det inte går att sätta igång och lyssna på vare sig poddar eller direktsända program. Har vidtagit åtgärder som ni rekommenderat ang inställningar för batteri, tömt cacheminne, startat om tfn mm. 
Har ni fler tips om vad jag kan göra?
Vänligen Niclas
Niclas Karlsson

Kommentarer

  • Hej Niclas!
    Tills detta är löst, vill jag tipsa om att du kan lyssna på alla Sveriges Radios kanaler och program genom vår hemsida sverigesradio.se i mobilens webbläsare.

    En ny Samsung S25 ... Det innebär det senaste operativsystemet One UI 8 (Android 16):
    Nu påbörjas den officiella utrullningen av One UI 8 till Samsung Galaxy-enheter – Samsung

    Det systemet är fortfarande ganska ovanligt, så det skulle kunna vara något med vår app och One UI 8 som inte funkar ihop, vilket vi i så fall behöver förstå bättre ...

    Kan du öppna appen, men inte lyssna? "Svarar" playknapparna när du trycker på dem så att du ser att något försöker laddas men inte funkar, eller händer ingenting? 

    Har du testat om det blir samma problem på både wifi och mobilnätet?

    Tack för att du hjälper oss att förstå problemet!
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,
    Tack för svar, tror jag hajar det där med version av oprativsystemsversion.

    Problemet finnd både vid wifi-uppkoppling och vid mobildataanvändning.
    Appen "svarar" så tillvida att fältet som syns när programmet s a s är på blinkar kort till när jag trycker på playknappen. Samt att ett antal staplar som rör sig upp och ner framtonar  "kanalrutan" programmet sänds.
    Allt gott//Niclas
    Niclas Karlsson
  • Tack, jag ber Android-experterna att kika på detta!

    Har du hunnit kolla om du kan lyssna på alla Sveriges Radios kanaler och program genom vår hemsida sverigesradio.se i mobilens webbläsare? Om det inte går, så kan det vara en ledtråd när vi felsöker, eftersom app och hemsida delar mycket teknik.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen,
    Jodå, det funkar att lyssna på SR via webben. Missade att skriva det, sorry//Niclas
    Niclas Karlsson
  • Tack!

    Jag har rapporterat in problemet ihop med en del andra "udda problem" i Android 16. De problemen är inte alls lika allvarliga och kanske inte alls har med det här problemet att göra, så vi får kika på det förutsättningslöst.
    Annika Webbmaster
  • Ser fram emot ert svar.
    Gun
  • Hej Gun!

    Har du samma problem som Niclas, så berätta vad det är på för mobil!
    Annika Webbmaster
  • Ja samma problem, Samsung Galaxy S25.
    Gun
  • Tack
    Annika Webbmaster
  • Har oxo en ny platta, Samsung Galaxy Tab S6 Lite.
    Samma problem.
    GUN
    Gun
  • Tack!

    Visst har du sett tipset om att du kan lyssna via hemsidan tills detta är löst?
    Annika Webbmaster
  • Tack, det har jag!

    Hls Gun
    Gun

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.