Till senaste kommentaren

Automotive: Ingen information om det som spelas

Android-appen verkar returnera null i "onGetRoot" (kanske i se.sr.android/se.sr.playerr2.service.PlayerService), så bilen kan inte ansluta till rätt MediaSession och därför inte visa rätt uppspelningsinformation. Skulle ni kunna kolla om så är fallet? 😀
Emil

Kommentarer

  • Hej Emil!
    Det var en väldigt specifik felbeskrivning och jag ska ta det vidare till rätt  kolleger, men för att skapa ett bra ärende behöver jag förstå problemet bättre:
    • Är detta i Android Auto eller Android Automotive ("Google built in")?
    • När märkte du problemet?
    • Visas ingen information alls, eller ser du exempelvis vilken kanal eller vilket program som spelas? (Om möjligt, bifoga skärmbild!)
    • Är detta när du spelar en kanal, lyssnar på program i efterhand eller båda?
    Som jag har förstått det så kan vi, för kanaler i bilen, endast visa kanal + antingen det program som sänds eller musikinformation, och har då prioriterat programnamnet.
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika!

    Tack för snabbt svar!
    Det är på android automotive, med SRs app installerad på systemet. Jag bifogar en bild på hur det ser ut.

    Oavsett vad jag spelar får jag ingen information, jag märkte problemet när jag laddade ner appen idag och testade att spela upp ett program.

    Här är lite mer info från systemloggen:

    Mvh,
    Emil

    Emil
  • Tack!
    Vilken bil gäller detta?
    Annika Webbmaster
  • Det är en Volvo EX40
    Emil
  • Tack, jag har bett utvecklarna att kika på detta.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    En av utvecklarna svarade nu:
    Vi har en pågående dialog med Volvo och Polestar angående detta. Tyvärr har vi inte hittat någon lösning ännu.
    Annika Webbmaster
  • Okej! Tack ändå 😀
    Emil
  • En av utvecklarna skrev nu:

    Kan vi fråga Emil om han kan tillhandahålla en lite mer utökad log. Misstänker att denna fellog inte egentligen visar problemet
    Anledningen är att vi aldrig returnerar null samt att delar av appen kan komma åt vår session samt root

    Hoppas verkligen att du har möjlighet att hjälpa oss med detta! Om du vill och hinner, så kan du skicka in en logg hit till forumet nu under dagen. Annars återkommer jag med en e-postadress som du kan skicka den till, eftersom jag ska ha julledigt och forumet stängs till och med den 7 januari.
    Annika Webbmaster
  • Den e-postadress du i så fall kan använda är appteamet@sverigesradio.se

    Tack på förhand och god jul!
    Annika Webbmaster
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.