Fel ljudvolym i SR Play
Jag har så lågt och ojämt ljud i appen sedan någon vecka tillbaka. Android.
Är det något ni känner till? Inga problem från webben bara i appen.
Mvh
Är det något ni känner till? Inga problem från webben bara i appen.
Mvh
Följ inlägget
2
följare
Appen Inställningar -> Ljud och vibrationer -> Volym
Det finns ett par olika inställningar där och den som reglerar appen bör heta Medievolym eller liknande. Är den lågt ställd?
Låg volym på alla kanaler. Spelar upp i mobilens högtalare.
Provat att starta om och sådant jag kunnat göra själv. Alla andra appar med ljud som tex youtube mm är som vanligt även det som spelas upp från Eran hemsida...
Provat både Wifi och mobilt bredband med samma resultat.
Det står still just nu om det är något jag inte tänkt på.... Ska ominstallera appen är vad jag kommer att tänka på..
mvh
Uppdatering
Jag såg en sak nu... Att appen har en egen volymkontroll. Den stod väldigt lågt... Doh!
"Problemet" är nu åtgärdat.
Mvh
Tack, snälla. Jag hade ingen aning om att medievolymen numera kan ställas in separat för varje app. Det är ju viktigt att känna till när man ger teknisk support på en medieapp!
(Muttrar något om de många specifika inställningarna i Android som skapar fler problem än de löser.)
Tack för att du löste mysteriet och att jag fick lära mig något nytt!
Så kanske specifikt för Samsung? Det separata ljudet är för Bluetooth volym men påverkar vanlig uppspelning också.
- Mediavolym (där SR Play är den app som påverkas)
- Samtalsvolym
- Ringvolym
- Aviseringsvolym
- Alarmvolym
Se här:Ändra volym-, ljud- och vibrationsinställningar
Jepp. Den längst till vänster är SRplay.
Det är för "Bluetooth" vad jag förstår men det påverkar all uppspelning. 🤷