Till senaste kommentaren

”Sändningsuppehåll” visas efter midnatten

det står att det är sändningsuppehåll på alla lanaler i appen i natt och när man klickar vidare ser man en lista på programmen men de går inte att köicka/lyssna på.
Ann

Kommentarer

  • Hej Ann!
    Är detta i appen, och inte på denna webbsida?
    https://www.sverigesradio.se/kanaler

    För webbsidan har vi fått in liknande felbeskrivningar tidigare, men den som då beskrev problemet sa att det fungerade bra i mobilapparna för både iPhone och Android hos honom.
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Det var i appen i natt. Det gick till slut att sätta igång ett avsnitt av Snedtänkt och använda sovtimern 😊😴 Nu ser det normalt ut igen och normalt även på hemsidan.
    Vänliga hälsningar
    Ann
    Ann
  • Tack!
    Jag ser till att vi försöker lösa problemet, var det än uppstår. Att samma/liknande fel visar sig både i appen hos dig och på webben hoppas jag hjälper mina kolleger att förstå vad felet beror på!
    Annika Webbmaster
  • Det här låter väl som samma fel som i den här tråden?
    https://teknisk-support.sverigesradio.se/org/teknisk-support/d/sandningsuppehall-fknk/
    Martin S
  • Ja, det var din beskrivning i den tråden som jag (lite missvisande) hänvisade till när jag skrev:
    ... den som då beskrev problemet sa att det fungerade bra i mobilapparna för både iPhone och Android hos honom.
    Egentligen var ni ju två som beskrev felet, och Matilda skrev då att felet uppträdde i iOS-appen.

    I min interna kommunikation har jag varit tydlig med att felet då rapporterades in för både app och sajt.
    Annika Webbmaster
  • Hej! Jag ser nu att det är samma fel i appen som beskrivits i den andra tråden. I mitt fall har jag bara sett felet i appen, och efter midnatt medan hemsidan samtidigt varit ok. Om man när det är ”sändningsuppehåll” trycker på ”tablå” kommer fel tablå upp, medan hemsidans tablå är ok. Vad jag förstår har felet alltså funnits i mer än en månad nu.
    Ann
    Ann
  • Det är korrekt.

    Det går lite trögare att felsöka sådant som endast märks mitt i natten, eftersom vi liksom inte kan titta på felet tillsammans under kontorstid på samma vis.

    Igår skrev en kollega som arbetar med "den linjära lyssningen" i både apparna och på webben att han hade dokumenterat felet:

    Jag satt och uppdaterade vid midnatt, och exakt vid 00 så inträffade buggen, tyvärr satt jag inte kvar och kikade hur lång tid, men det hängde kvar åtminstone 4-5 minuter
    Hos honom fungerade sajten vid samma tid som förväntat.

    Nu behöver ska kolleger undersöka hur ett av våra interna system hanterar tablådata runt midnatt. Han kan tack och lov göra detta hemifrån, så han slipper sova på kontoret i natt.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Detta ska vara löst under huven och kommer, för apparnas del, ut vid nästa release. När den blir av, vet jag däremot inte. På webben tror jag att det redan är löst.

    Hoppas att ni står ut med att det står sändningsuppehåll i tablåerna tills dess och tack för hjälpen!
    Annika Webbmaster
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.