SR Play android auto

Hej!

Jag har en volvo xc40 med android auto. Jag använder SRplay-appen i bilen. Idag har det inte gått att söka upp program eller starta några poddar

Jag har senaste versionen av er app. Jag har provat att avinstallera appen och att starta om bilens system. Jag har uppkoppling, tex via spotify och det går att ladda ned appen




Har det varit några driftstörningar hos er?

Förslag på lösningar?

Kommentarer

  • Hej Daniel!

    Tack för att du hör av dig och flaggar för detta!

    Vi upplevde driftstörningar tidigare i morse, så eventuellt kan det vara något som hänger kvar sedan dess. Men ominstallationen av appen borde nog i så fall ha löst problemet kan man tycka. Går det i nuläget bara att lyssna på direktsändningar? Vad händer när du försöker starta en podd?
    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej!

    Tack för ditt svar! Det fungerade bra på eftermiddagen, kanske var driftstörningen som orsakade problemet?

    Problemet var att appen bara stod och sökte efter innehåll, oavsett om man sökte eller browsade.

    Med vänliga hälsningar, Daniel Ericsäter
  • Hej igen Daniel!

    Skönt att höra att det löste sig!

    Det var nog sannolikt driftstörningarna på morgonen som hängde kvar och ställde till problem när du försökte lyssna. Bra att du hörde av dig och meddelade oss detta, då vet vi till nästa gång att problem kan uppenbara sig ett bra tag efter att vi åtgärdat själva felet.

    Tack för din hjälp med att felsöka problemet!

    Trevlig helg!
    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.