Äldre Sonos: SR:s Sonos-tjänst hackar
Hej! Min mamma har på SR Play-appen på P4 Västerbotten hela dagarna och lyssnar via en Sonos-högtalare, och P4 tystnar regelbundet ett par sekunder åt gången flera gånger varje dag, ungefär som den behöver buffra, men lägenheten hon bor i har fiber 100/100 så det kan inte vara problemet. Tidigare bodde hon i en annan lägenhet och där lyssnade hon på appen och hade en bluetooth-högtalar och samma sak skedde då. Vad kan detta bero på. Hon kör appen via sin iPhone?
Följ inlägget
1
följare
Det enklaste sättet att lyssna, som medför lägst risk för avbrott, är att använda Sonos-appen med den tjänst vi har tagit fram:
Lyssna på Sveriges Radio på din Sonos-högtalare
Hör av dig om du behöver mer hjälp att hjälpa din mamma!
Jag uttryckte mig nog lite klumpigt, men vi har gjort precis som den länk du bifogar. Jag kör också Sonos hemma hos oss, men lyssnar såklart inte i samma omfattning som mamma på radion då jag jobbar. :-) Men jag ska göra precis samma inställning hos oss och själva testa om vi får samma "avbrott" som hos henne. Jag var där senast igår och hörde själv att plötsligt tystnade radion ett par sekunder och sen återupptogs sändningen.
Hälsningar David
Det senare är nämligen ett problem jag är mer bekant med och har en del idéer om hur ni löser. Det felet är extra vanligt om din mamma har en "Symfonisk" (Ikeas Sonos-modell).
Nej, hon har en Sonos 5:a, iof sig den äldre versionen.
Jag jobbar hemifrån idag så jag har nu ställt in min play 1 i köket på samma sätt som mammas, än så länge inget avbrott här. (Vi har en ny play 1). Undrar om det kan bero på att hos henne måste vi köra den gamla sonos-appen?
Där finns det alternativa länkar till alla kanaler, där vi använder en teknik som inte ger problem i äldre Sonos! Bra att du skrev det, för nu ramlade polletten ned och jag vet vad detta är för fel - samt hur hon slipper problemets:
Jag kommer att gå över till henne och fixa dessa inställningar redan i em, så hoppas vi att det löser problemet!
Hälsningar David
Ville bara meddela att nu funkar det perfekt med Sonos-högtalaren! Inga avbrott, och en nöjd gammal mor! :-)
/David
Tack för att du berättade det.
Tack för en osedvanligt bra support!
Nej, efterhandslyssningen ska fungera bra även på de äldre enheter som har problem med direktströmmarna.