På Sveriges Radio vill vi ha högt i tak och en välkomnande stämning. Därför har vi kommentarsregler som alla måste följa. Här är de tre viktigaste:
- Vi tillåter inte hatiska kommentarer
- Vi kan välja att ta bort kommentarer som är off topic (inte håller sig till ämnet)
- Vi tillåter inte namnpubliceringar som bryter mot våra egna publicistiska beslut
Sveriges Radios kommentarsregler
Hej!
Går vår tjänst i Sonos inte att öppna alls eller går den att öppna, men utan att ni kan ladda in något innehåll?
Testa i så fall gärna Sals tips om att lyssna via "beta-delen" i Sonos-tjänsten (se bild):
Vad har ni för Sonos-enheter?
Applikationen går att öppna men klagar direkt på att det inte finns någon kommunikation!
Medan vi felsöker, så tipsar jag om att våra kanaler går att lyssna på via Tuneins tjänst och att många av våra program går att lyssna på via Spotify.
Om ni har Sonos-enheter med stöd för Bluetooth eller för AirPlay så kan det gå att skicka ljudet från vår vanliga mobil-app SR Play till Sonos den vägen. AirPlay-tekniken fungerar endast med vår Iphone-app, inte på Android.
TuneIn på Sonos | Sonos
Funkade i förmiddags och jag befinner mig i sverige
Använder Sonos S1 app men SR funkar inte
Här finns en tråd om det problemet:
Lyssnar utomlands: Regionala begränsningar i Tunein
Om någon av er som drabbats av Sonos-problemet samtidigt befinner er utrikes är detta viktigt att känna till, eftersom förslagen att ta del av våra kanaler genom Tuneins Sonos-tjänst och poddarna via Spotify endast kan funka i Sverige.
Play:1 och Play:3 har jag dessvärre inga tips för just nu, men jag ska tänka till lite.
Play:5 (även med S1, tror jag) har däremot stöd för överföringstekniken AirPlay. Om du, Erika, har tillgång till en Ipad eller Iphone så kan du spela P4 Stockholm i SR Play och sen skicka ljudet vidare till Sonos med AirPlay:
Streama AirPlay-ljud till Sonos | Sonos
Kan det vara aktuellt för din del, så försöker jag hjälpa dig att få ordning på det.
Har SR support varit i kontakt med Sonos för att tillsammans med dem lösa allas vårt gemensamma problem att lyssna på SR poddar genom Sonos högtalare???????
Sonos version: 11.15
Sonos produkter: One, Connect:Amp
Jag har SONOS S1-appen (version 11:15), Play:1, Play:3, Play:5 och Cinnect:AMP. SR-tjänsten funkar inte på någon av dem. I appen syns inte loggan för kanalerna för SR-tjänsten men loggan syns för TuneIn-kanalen. Tillräckligt bra WorkAround.
jag har samma problem med SR. Andra radiokanaler och Spotify funkar, men inte SR.
Kan ju inte börja lyssna på reklamradio!
Vi felsöker. Kan någon av er lyssna på innehållet under Nyheter eller under Poddar & Program? Om inte, får ni samma felmeddelande om att enheten "förlorade anslutningen"?
Däremot menar man att det ska fungera med nya Sonos appen (S2?). Jag har provat men ännu inte lyckats. Misstänker det kan bero på att mina play 3 är generation 1 (från 2010-2012 ca) inte fungerar i nya appen.
Annika, har du kontakt med SR-teknikerna?
Richard
Som svar på din fråga om vi kan lyssna på Nyheter eller under Poddar & Program , så kan jag inte det. Inget som har med SR går att lyssna på, tyvärr.
Det verkar som att problemet är att trafiken hindras från Sonos vid ny anslutning.
Min Sonos fungerade på P4 Göteborg anda tills för någon timme sedan då jag skulle byta till P4 Väst. Efter det fungerar det inte att få kontakt med någon av SR:s kanaler.
varken med Tunenin, My Tuner Radio eller SR-appen.
http://http-live.sr.se/p4dalarna-aac-192
är en länk som som fungerade.
Ingemar
jag har provat alla råd från Sonos. Det är bara SR som inte fungerar så det förefaller logiskt att det är hos SR man behöver åtgärda.
Jag delar upp svaret i flera delar, eftersom det finns mycket att skriva.
Till att börja med:
Vi felsöker. Många av mina kolleger läser det ni skriver, även om det bara är jag som svarar och jag inte hinner svara så snabbt eftersom jag samtidigt vill hjälpa mina kolleger att felsöka: Sonos har delvis rätt. men svaret behöver nyanseras för att bli begripligt.
Vi har nämligen ett par olika problem som samverkar här. Vi har gjort en säkerhetsuppdatering som påverkar alla. Syftet är inte att "utestänga" någon, utan är till för att lyssnare (eller snarare era mobiler, högtalare, datorer etc) ska veta säkert att det innehåll som påstås komma från sverigesradio.se verkligen kommer härifrån.
Modernare enheter, som nya mobiler och Sonos S2, får säkerhetsuppdateringar som gör att de håller koll på vilka certifikat som är giltiga. Äldre manicker får inga sådana. Det går att komma runt på lite olika sätt. Ett är att manuellt uppdatera certifikatet, vilket Peter och många andra med Apple-enheter har gjort:
LÖST: Certifikatproblem på äldre iPad
Ett annat är att, på mobiler, använda webbläsaren Firefox, som har ett annat sätt att hantera certifikaten och det blir säkert även på äldre enheter.
Men hur löser man det för er med äldre Sonos? Och är det verkligen samma fel som påverkar även Tunein? (Där borde detta inte spela in.) OM det endast var ett certifikatsproblem, så blir det svårlöst. Som väl är verkar det parallellt finnas ett annat fel, och det gör mig hoppfull, i synnerhet eftersom några av er kommit på att det går att manuellt lägga in länkar i Tunein!
Vilket jag återkommer till snart.
Sveriges Radios roll vid kris - Krisinformation.se
Vi har flera olika sätt att hämta kanalerna ...
- Sveriges Radios tjänst i Sonos, "Direkt"
- Sveriges Radios tjänst i Sonos, "Beta"
- Externa tjänster som Tunein och MyTuner i Sonos
Kan ni testa hur P1 respektive P2 beter sig hos oss respektive externt nu?Varken ”SR direkt”, TuneIn eller MyRadio fungerar för att spela SR’s sändningar i Sonos. Däremot fungerar fortfarande alla andra radiostationer i TuneIn och MyRadio.
Kan ni testa om vår kanal P4 Plus fungerar, och i så fall var? Vi tror att felet ligger hos oss och att det därmed är mer effektivt att vi felsöker själva.
No p4plus Sveriges Radio
Tills vidare hoppas jag att du ändå kan "behålla kontakten med Sveriges Radio" via vår hemsida www.sverigesradio.se och/eller mobilappen SR Play.
Hoppas att alla märker förbättringen.
Tomas och andra som är utomlands kan tyvärr inte lyssna via Tunein, så för er behöver vi lösa problemet med vår tjänst eller hitta alternativa sätt att lyssna.
Tack för att ni visat så mycket tålamod!
Om ni inte vill få e-post varje gång någon skrivit ett nytt inlägg, så finns det en länk i botten av dessa aviseringsmejl där det står:
”Om du inte längre vill bli meddelad när någon svarar kan du sluta följa detta inlägg” (se bild).
Tryck på den länken, om ni vill slippa få så mycket mejl. Felsökningen kommer nämligen att fortsätta i och med att vi har kvar problem med vår egen tjänst.
Fortfarande samma problem med SR i Sonos s1 app. Inte löst!
TuneIn på Sonos | Sonos
Eller på MyTunerRadio:
myTunerRadio på Sonos | Sonos
Problemet är att Tunein inte stöds av Sonos S1 (se nedan) Om du använder S1-app stöds inte Tunein-konto
Frågan raderad. Dialog om Jans problem sker här:
Hur lyssnar jag på SR utomlands?
...det har inte fungerat på någon av mina enheter.
Till en början fungerade P1 via TuneIn men dessvärre inte imorse. Nu funkar det dock igen via TuneIn, på samtliga enheter. Men, som sagt, inte SR på någon av mina enheter. ...och det är oberoende av hur man sätter igång enheterna, dvs. via Android, iPhone eller via app:n på datorn.
Hoppas ni får till det snart så att man återigen kan vakna till nyheterna 😉
Tack👍
/Patrik
Så jag hoppas att de andra SR kanalerna också ska komma igång snart.
En P4-station kan hittas på fyra sätt i S1-appen. Just nu funkar det med Sonos Radio, TuneIn och sämre på SR-app-koppling och myTuner. Har inte testat alla lokalradiostationer i alla underappar kan finnas undantag.
@Björn TuneIn kan spelas i S1 men du kan inte logga in i TuneIn-appen från S1
Vi har nu hittat orsaken till problemet. Det är, som vi tidigt misstänkte, era S1:or som inte klarar av ett certifikat som vi har börjat använda.
Vi ser över hur vi (eller möjligen Sonos) kan lösa detta på längre sikt, men har som en första åtgärd lagt ut fem kanaler under "Beta" i vår egen tjänst med metod där vi använder en annan typ av certifikat. Dessa kanaler är:
- P1
- P2 (testades redan igår)
- P3
- P4 Stockholm (tyvärr kan vi endast få med en P4-kanal, men även ni som saknar er vanliga P4-kanal får möjlighet att höra Melodikrysset, Karlavagnen och P4:s övriga riksprogram)
- P4 Plus
För övriga kanaler hänvisas till Tunein, som ska fungera för lyssnare i Sverige, men blockeras annars.vill gärna kunna lyssna på program i efterhand. Omöjligt nu.
Program och nyheter
Delar av vårt utbud finns bland poddarna i Sonos:
Lyssna på poddar på Sonos
Det finns även tjänster som Pocket Casts och Spotify där våra poddar ingår:
Annars får ni lyssna från vår hemsida eller i appen SR Play. Lite beroende på vad du har för mobil/dator och för Sonos-pryl, kan det gå att föra över ljudet från app/hemsida till Sonos med Bluetooth eller (om du har en pryl från Apple) med tekniken Airplay.
Jag har ännu inte sett utvärderingar av vad de senaste dagarnas olika problem beror på. Mitt fokus är att hjälpa lyssnare och kolleger, inte att reda ut bakgrunden.
Min uppfattning är att vi väldigt snabbt behövde ändra en del av tekniken, vilket kan bero på tekniska sårbarheter, ekonomi eller juridiska krav. Den typen av frågor vill jag faktiskt inte veta så mycket om, eftersom jag uppskattar att kommunicera fritt med er lyssnare utan att behöva fundera på om det jag skriver om exempelvis vår teknik skulle kunna användas av hackare framöver eller om mina formuleringar kan ge oss juridiska problem 😉
Här utgår jag från att den stora tekniska förändring som vi nu har genomfört (och skruvar på för att det ska funka för er) inte skett för att vi tycker att det är lite kul att byta teknik, utan för att vi av något skäl har bedömt att det var nödvändigt. Och att vi uppenbarligen inte hann testa hur alla tjänster då skulle påverkas.
Nu går det inte längre hitta något i SR i Sonos S1-app.
Jag har den nya appen.
SR appen fungerar inte i s2. Får felmeddelande att något har gått fel.
Skulle lyssna på P1–morgon nu men SR-sektionen är helt tom i appen - ”No content item available”.
När jag går in på SR via sonos appen får jag meddelande: "no content items available"
Ni med S1, har det senaste problemet, där SR-tjänsten inte ens går att öppna, löst sig?
Om appen går att öppna: fungerar fortfarande Beta-kanalerna P1, P2, P3, P4 Stockholm och P4 Plus? (Jag vill försäkra mig om att det finns "hjälplig funktionalitet" inför helgen!)
(Det nya problemet, som drabbade både S1 och S2, verkar ha löst sig vid åttatiden. Jag vet inte orsaken till det.)
Eftersom det fortfarande inte går att lyssna på våra program i appen, så har jag tidigare tipsat om att en stor del av vårt utbud går att nå i Pocket Casts på Sonos. Och då är det förstås bra om ni får hjälp att använda den tjänsten.
Så här gör ni för att använda Pocket Casts i Sonos:
Om du har en mobil:
- Öppna Sonos-appen och gå till menyn Konto (symbol med stiliserad människa).
- Välj Innehållstjänster, välj sedan + Lägg till innehållstjänst.
- Välj Pocket Casts, välj sedan Lägg till i Sonos.
- Följ instruktionerna på skärmen för att lägga till Pocket Casts i Sonos.
Om du har en dator:- Öppna Sonos S1 Controller-appen.
- Under avsnittet Välj en musikkälla, klicka på Lägg till musiktjänster.
- Klicka på Pocket Casts.
- Följ instruktionerna på skärmen för att lägga till Pocket Casts i Sonos.
Ni gör på liknande sätt med Spotify och även där finns många av våra program (förmodligen samma program som ni hittar i Pocket Casts, men med tanke på att tekniken strular så kan det vara värt att testa olika alternativ).Jag kommer att ha ledigt i helgen, så räkna inte med svar från Sveriges Radio! Jag hoppas att ni fortsätter att ge varandra konstruktiva tips om vad som fungerar, för just tips från andra lyssnare med samma typ av enhet är otroligt värdefullt.
Tack för fint samarbete under denna jobbiga vecka, och trevlig helg!
Tack Annika för all hjälpsam input om detta problem.
Jag bor i Texas/USA och är flitig lyssnare av SR via Sonos S1, så drabbades av detta likväl.
Har nu styrt om min Sonos S1 till att använda SR-Beta kanaler och det verka fungera,
tack för det
Har även ett mindre Sonos S2 baserat system (Roam) som fungerar med vanlig SR App.
Dock hoppas att detta löser sig långsiktig då jag hoppas kunna behålla mitt Sonos S1 och lyssna på SR då jag har en del Sonos Komponenter som inte stöds av Sonos S2
Mvh
Bo Sundstedt
McKinney Texas
Precis som Joel den 17 januari drabbas vi nu av ”no contents available” när vi försöker komma åt SR i S2-appen.
vi uppmärksammades detta, då vår automatiska söndagsväckning, inställd på P2, inte spelade.
igår kväll funkade det fortfarande.
play1, S2, nya telefoner, men det är ju uppenbarligen inte endast knutet till appen, utan till kopplingen SR-Sonos, då den automatiska uppspelningen inte heller funkar.
2. Sök t ex: ”P1 Sveriges radio ”
3. Söker………
4. Lägg till ”I mitt Sonos”
5. Sök vidare med t ex: P2 Sveriges radio eller P4 Skaraborg. Upprepa punkt 4 varje gång. osv
Kan bekräfta att det är problem i S2
Har en blandad miljö med lite äldre play:1, one, symfonisk och nyare Arc, Era 300.
Får ”No content items available” när man väljer SR som tjänst. Detta oavsett vilken enhet eller grupp av enheter jag väljer. Det är ok om ni vill ta kontakt och få lösningar verifierade, eller låna enheter.
Go’morron, jag använder den nyaste Sonos-appen, och kan inte längre se Sveriges Radios tjänster i Sonos-appen.
Jag har idag tagit bort Sveriges Radios service i Sonos-appen och lagt till den igen, utan att det hjälpte.
Hoppas att ni får det löst snarast, eftersom jag gärna vill fortsätta att lyssna på P3 som Sonos-alarm varje morgon i Köpenhamn.
19 januari. Som många andra:
- har ominstallerat SR appen i Sonos S2 utan framgång
- "no content" meddelandet när jag går in på SR appen.
- allt är uppdatera
Dock har jag problemet att jag inte kan snabbspola programmet. Ingen aning om det är kopplat till Sveriges radio eller inte.
Sonos S2.
Johan
För att det ska gå att undersöka olika parallella problem effektivt kommer jag att hänvisa er som skriver om snarlika problem som inte gäller Sonos och S1 att flytta över till andra trådar.
För problem som gäller S2 finns denna tråd:
SR:s Sonos-tjänst fungerar inte (S2)
Birgitta:
Om din surfplatta är så gammal att den har Android 5, 6 eller 7 så hänvisar jag hit:
SR Play hänger sig på äldre Android
Om det är en nyare enhet så hänvisar jag hit:
Problem med SR Play på Android 12 och högre
(Det en bra tråd för Android 8 och högre, så jag ska nog ändra rubriken.)
Vilka problem kvarstår nu?
S1: Sr Beta fungerar direkt. Pocket casts fungerar till typ 50% lyssna på program i efterhand.
Försökte lyssna via Pocket casts på en dokumentär;
Skulle vara tacksam om man kunde spela i efterhand via vanliga SR appen i Sonos S1.
Med sonos S1 i sverige
SR Direkt Funkar inte
SR Beta P1, P2, P3, P4 stockholm men inga andra lokalkanaler.
Tunin (Tunneln) funkar samma som ovan men även lokala kanaler
Ha en bra dag!
"Kan inte spela upp P1 - förlorade anslutningen till Sveriges Radio."
Gäller även P2, P3 och P4 Stockholm.
Beta funkar felfritt.
Förutom de kanaler som ni har nämnt, P1, P2, P3 och P4 Stockholm, ska kanalen P4 Plus fungera i beta-delen av appen.
Sonos S1 med SR via Beta fungerar fortfarande för mig (Måndag 20:e Jan), dock har jag noterat att jag tappar kontakt/ breaks med sändning lite då och då (ett par ggr i timmen), startar om "Live" igen inom ett par sekunder.
Detta har uppstått på flera av mina Sonos Enheter (PLAY:1, PLAY:5, CONNECT:AMP)
Oklart om detta är relaterat till dessa "Beta" kanaler eller något annat knutet till den senaste SR App uppgraderingen.
Verkar har introducerats sedan jag fick flytta till dessa SR-Beta strömmar.
Tidigare så var det inga problem och jag har SR på i princip konstant (dagtid) på mitt Sonos/S1 system. Så något nytt.....
Vilken kanal gäller detta?
P4 Stockholm
Jag lyssnar från McKinney Texas
Har Sonos OS S1.
Vad göra?
det är mycket konversation så jag är osäker på om det jag kommer med är något nytt.
Jag är dock väldigt nöjd att ha lyckats flytta över mina Play:3 till nya Sonosappen där SR-tjänsten fungerar fullt ut för alla kanaler och poddar. (Återstår bara att bli vän med nytt användargränssnitt och återställa bibliotek mednde appar jag följer:-) )
I nedanstående länk beskrivs olika Sonosprodukters kompatibilitet med Sonos olika appar. Enligt länken ska Play:1 och Play:3 fungera i nya Sonosappen, Play:5 beroende på generation:
Kompatibilitet med olika versioner av Sonosappen | Sonos
Eftersom du bor i USA, har du inte samma möjlighet som lyssnare i Sverige att använda Tunein eller andra externa tjänster som "reservlösning". Vi har börjat geoblockaden typen av externa "portaltjänster" (men jag vet inte om blockeringen ännu drabbat USA), så för dig blir det ju extra angeläget att vår egen tjänst fungerar så snart som möjligt.
Tyvärr har jag inte möjlighet att lägga tid på att felsöka detta, men tycker att det vore intressant att få veta om samma problem påverkar även P2 och P4 Plus i beta. Det är en annan, modernare, streaming-teknik under huven på dessa kanaler, så om de kanalerna fungerar bättre finns det stort hopp om att även vanliga P4 Stockholm kommer att strömmas fint framöver.
Peter:
Liknande fel hos andra lyssnare (dock inte på Sonos) har löst sig med denna metod:
- Dra ur strömsladden till routern
- Vänta minst 15 sekunder
- Sätt i sladden igen så startar nätverket om automatiskt
Återkom och berätta om det hjälper.Helen:
Är det i vår tjänst och Beta-delen du har problem med P2? Eller i Tunein? Eller i båda?
För Tunein finns det ett tips. Vi har två olika P2-kanaler, och båda finss i Tunein. Den som sänder musik hela tiden heter P2. Den andra P2-kanalen, som sänder samma utbud som ni hör i FM med bland annat finska program, heter P2 Språk & Musik:
P2 - kanalen med dubbelt uppdrag | Frågor & svar om Sveriges Radio
Under en stor del av dygnet samsänder P2-kanalerna, så medan vi felsöker kanske du har möjlighet att lyssna på "den andra P2-kanalen"?
Här ser dutablån för P2 Språk och musik:
P2 Språk och musik | Sveriges Radio
Richard:
Tack för att du berättar att en uppgradering av appen hjälpte dig. Det är ju inte alla som kan (eller vill) uppdatera, men om någon har varit tveksam, så känns det säkert bra att höra att det hjälper för just SR-problemet.
Jag tycker att du postade det i den tråd där det hör hemma.
Alla:
Passar på att be om ursäkt över att jag liksom dirigerar runt er till "rätt tråd" och hoppas att det inte får någon att dra sig för att skriva till oss.
Med tanke på att inflödet av supportärenden är extremt stort och att det finns flera parallella fel, är det dock viktigt att jag gör vad jag kan för att inlägg ska hamna rätt.
Andas djupt!
I processen ingår att först fabriksåterställa högtalarna, i mitt fall Play:3, och därefter lägga till dom i det nya systemet (varvid dom automatiskt ta bort i det gamla S1-systemet)
Tack för input och bra kommunikation relaterat till dessa problem
Jag kan prova P2/P4 Plus Beta och se om det påverkar/förbättrar, återkommer om något nytt
Notera att frekvens av mina Sonos S1 skipps/dropps är ganska lågt, jag har kanske noterat ett 10 tal under senaste dagarna så inte så frekvent.
Kan också vara "connectivity" problem. Dock dök dock problemet upp efter er SR-uppgradering och med Beta-kanaler under förra veckan.
Relaterat, jag lyssnade på P4 Stockholm i normal SR App via Android & Android Play i går kväll, (ca 0700 Svensk Tid via mobilt Internet) och hade ett par dropp där likväl......
Så är detta relaterat ?
Igen kan vara "connectivity", dock brukar fungera felfritt.
Generellt och mer intressant, vad är plan framåt med Sonos S1 support för SR sändningar?
Verkar som den ny SR appen kräver Sonos S2 !!!
Vilket skapar ett problem för troligtvis ganska många med tanke på alla problem Sonos haft med sin S2 app och därför har många valt att stanna på och/eller gå tillbaka till S1 App. Plus att som för en hel del (som mig själv) aldrig uppdaterat till Sonos S2 då S2 inte stöder alla Sonos produkter
Så dela gärna med dig om vad tanken är framåt
Tackar på förhand
Jag har ett S1 system äldre och kan nu lyssna på P4 Stockholm. När beräknas de övriga lokala kanalerna göras tillgängliga?
Bra att du förtydligar. Även om flera av de lyssnare som fortfarande är kvar på S1 har delar i sin Sonos-uppsättning som inte fungerar med S2, är det nog fler än du som kan uppgradera, men som har dragit sig för det så länge allt har fungerat bra på S1.
Jag tycker därför att det är fint om du kan skriva lite om ditt intryck. På plus-sidan är förstås att du nu har ett system som får säkerhetsuppdateringar och därmed fungerar med fler tjänster i Sonos-appen. (Jag vet dock inte om det finns andra tjänster än vår som S1 har problem med, och vår tjänst vill vi ju lösa detta för.)
Men vilka nackdelar har du märkt, förutom att en del saker är strukturerade på annat vis och att personliga inställningar försvunnit?
Bo:
Jag håller med om att det är svårt att bedöma om dina nya problem med att ljudet då och då dippar beror på att du lyssnar på de S1-anpassade beta-kanalerna och att vi har sämre kapacitet där än i vanliga "direkt", eller är något annat problem. Från vårt håll har jag uppfattat att vi försöker se till att de delar av våra system som Sonos-appen går mot ska ha certifikat av en typ som fungerar även i S1 (och äldre Android som får liknande problem med vår app SR Play). Dessa certifikat är meckigare att uppdatera och kostar pengar, men (för att citera en kollega): Att det inte fungerar har också ett pris. För er förstås, men även för oss, eftersom ni i så fall blir hänvisade till tredjepartstjänster som Tunein och Spotify, ett beroende vi anstränger oss för att slippa ha och får kritik för:
Kritik mot Sveriges Radios geografiska blockering av Tunein med flera
Jörgen:
Bra att du hittade hit! Fördelen med att supporten sker i ett forum, istället för via telefon och mejl, är ju just att varje fråga och varje svar hjälper betydligt många fler än den som ställt frågan. Tillsammans blir vi klokare.
Den här sidan har haft över 6300 visningar. Det är inte fullt lika många personer och flera av dem är mina kolleger eller besökare som är nyfikna men inte har just detta problem själva. Men om 3000 av dessa visningar är lyssnare som själva har S1:or och här ser att felet inte ligger lokalt hos dem samt får tips på hur de kan lyssna tillsvidare, så är det ju enormt värdefullt. De ska vara tillgängliga via Tunein och MyTunerRadio. Den sistnämnda är jag osäker på om någon av er med S1 fått igång, så den kanske saknar stöd för S1?
När de åter fungerar i vår egen tjänst, kan jag inte svara på. Den reservmetod vi har valt att använda för en del kanaler i beta har tyvärr inte möjlighet att streama hur många kanaler som helst, så vi valde P4 Stockholm. (Ni som inte är stockholmare och nu får ta del av fel kanal för glädja er över att ni slipper förseningar på pendeltåget söderut och köer på Norrtälje-leden i er vardag.)
Så bra jobbat, fortsätt så
Relaterat till Framtida S1 Support*:
Tack för input, hoppas "kaffepengarna" räcker till så vi kan få detta fixat permanent och korrekt 😀
Speciellt som alternativa Sonos/S1 lyssnings vägar av SR för mig i USA inte heller verkar fungera (se SR-TuneIn info nedan)
Relaterat till S1 Beta Sändningar*:
Baserat på min lyssning senaste dagarna så verkar det stämma att P4 Plus kanalen fungerar bättre än P4 Stockholm (som du nämnde på grund av olika underliggande teknik för respektive Beta Kanaler). Har inte haft några "skipps" (tappar kontakt ca 5-10s, fortsätter sedan) på Beta/P4 Plus, dock har ett antal på Beta/P4 Sthlm dagligen
Relaterat till SR-TuneIn Interaktion*:
Tack för input, var inte medveten om detta (inte en frekvent användare av TuneIn för SR-sändningar, kör mest Sonos S1)
Dock kan jag konstatera (som du också beskrivit) att jag inte längre kan komma åt SR kanaler längre via TuneIn, varken direkt via TuneIn Web App, Sonos S1 eller även Sonos (S2).
Hittar en P3 Kanal som fungerar och ett antal SR Extra kanaler som verkar vara utan innehåll, har tidigare kunnat nå alla SR kanaler vi TuneIn
Så jag kan bara hålla med andra om att jag inte förstår varför TuneIn/SR blockerat utomlands men tillåtet inom Sverige.
*) Notera att all ovan info är baserat på lyssning från McKinney Texas USA
I all hast (sitter i möte): Det är något som fler lyssnare undrat här:
Kritik mot Sveriges Radios geografiska blockering av Tunein med flera
Välkommen över till den tråden för dialog kring detta ämne.