Android: Ljud i lista startar vid samma tid som föregående ljud bröts
Hej, jag har länge störts av en bugg i er app som ni aldrig verkar fixa.
När jag lyssnat klart på en podd som tex är 30 minuter lång och vill lyssna på en annan podd så startar den podden på 30 minuters markeringen. Detta är väldigt störande då jag inte alltid märker detta om jag inte är väldigt uppmärksam. Detta verkar bara hända när nästkommande podd är längre än den föregående och bara när jag startar nästa podd innan den föregående tagit helt slut, dvs när jag bryter när det är ett par sekunder kvar av den föregående podden.
När jag lyssnat klart på en podd som tex är 30 minuter lång och vill lyssna på en annan podd så startar den podden på 30 minuters markeringen. Detta är väldigt störande då jag inte alltid märker detta om jag inte är väldigt uppmärksam. Detta verkar bara hända när nästkommande podd är längre än den föregående och bara när jag startar nästa podd innan den föregående tagit helt slut, dvs när jag bryter när det är ett par sekunder kvar av den föregående podden.
Följ inlägget
1
följare
Jag har nyligen sett samma fel inrapporterad av en annan lyssnare, men hade inte sett detta (eller själv drabbats) innan dess, vilket då fick mig att tro att felet var nytt eller väldigt ovanligt.
- Du skriver dock felet har funnits länge. Kan du, på ett ungefär, ringa in hur länge?
- Vet du om det är någon speciell vy du brukar lyssna från där detta fel uppstår? (Nedladdat, Min lista, Fortsätt lyssna, Nya avsnitt ...?)
- Vad har du för mobil och version av Android? Versionen ser du under mobilens Inställningar > Om telefonen (nertill bland inställningarna) > Programvaruinformation.
Tack för att du rapporterade in problemet!Pär, den andra lyssnaren som beskrev samma typ av fel, använder Sveriges Radio Play i "bil-gränssnittet" Android Auto:
Problem med uppspelning av poddar i SR Play, Android Auto
Använder även du Android Auto?
2, det är när jag lyssnat från nedladdade avsnitt från Nya avsnitt
3, Sony Experia XQ-AS52, android 12
OBS att du inte behöver göra något annat än det du redan gjort - berättat att felet existerar. Felsökningen är ju vår sak att sköta - men fel som vi inte har stött på innan brukar vara lite luriga för oss att förstå, så om du har möjlighet att dokumentera detta är all hjälp välkommen.
Trevlig helg!
Mina kolleger lyckas inte återskapa detta fel och undrar om det kvarstår hos dig och vilken version av appen du i så fall har.
Och ja, det händer fortfarande men bara väldigt sporadiskt. Det händer när jag har laddat ner poddar från Mina sida/Min lyssning/Nya avsnitt med hög ljudkvalitet på Nedladdade avsnitt; Spela nästa ljud automatiskt avstängt.
När det händer (någon gång varannan eller var tredje dag, och jag lyssnar på många timmar av era program varje dag) så gånger det oftast flera gånger i rad.
a) genom att trycka på bild eller text och gå till avsnittets egen sida, och trycka på playknappen där
b) genom att trycka på trepunktsmenyn vid ett avsnitt och välja "spela avsnittet"
c) genom playknappen som finns vid avsnittet i listan med alla Nya avsnitt (etc)
Vet du vilken metod du brukar använda?
Och hur gör du när du stoppar avsnittet dessförinnan? Sker det genom hörlurs-kommando, pausknappen på låsskärmen, pausknappen i appen (skicka gärna skärmbild, för det finns lite olika ställen även för detta!) eller på annat sätt.
Jag ber om ursäkt över besväret, men förmodligen uppstår problemet endast vid något specifikt "handhavande" och först när vi själva lyckas återskapa felet,har vi möjlighet att lösa det! Ok ... Du startar alltså manuellt genom att trycka på en playknapp i appen. Detta går att göra på lite olika ställen, se bild:
Det händer som sagt väldigt sporadiskt och jag kan verkligen inte hitta något speciellt som jag gör när det händer då jag alltid gör likadant.
Uppdatera gärna om du kan! Den senaste versionen är 24.12.3. (Den är släppt till 70 % av lyssnarna, och du kanske tillhör de 30 procent som inte kan ladda hem den än. I så fall kommer den mycket snart.)
Vi har inte gjort något som jag vet ska ha löst detta, men denna förbättring skulle kunna ha med samma problem att göra:
- LÖST: Kan ej spela upp redan spelade poddar
Dessutom har vi fixat en hel del annat, bland annat får du en något förbättrad sökfunktion:- LÖST: Svårt att hitta program i appen
Om problemet dyker upp även sedan du har uppdaterat appen. vill vi förstås veta det.