Störning i flödet på SR programsida

Vid lyssning bryts flödet hela tiden och måste startas om,detta började efter uppdatering på min ipad till IOS 18.7/ har den senaste SR appen
varför?
Staffan Hanneteg

Kommentarer

  • Ajdå!

    Förhoppningsvis är det något som är lätt att åtgärda:
    • Om ljudet bryts varje gång skärmsläckaren går igång, så kan problemet upphöra om du startar om appen:
      Iphone-app stannar i bakgrunden
    • Annars:
      Se om du kan lyssna över både wifi och mobilnätet.
    Återkom gärna och berätta hur det går!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Det finns flera olika sätt att starta en kanal. Två av de vanligaste är dessa:

    1. Genom att trycka på kvadraten ("sockerbiten") på fliken Kanaler (P4 på min bild)
    2. Genom att trycka på playknappen i spelaren som man når från alla sidor i appen (startar det man spelat senast, så på min bild blir det P1)

    Båda metoderna ska funka, men några lyssnare som har fått problem när de startat med play-knappen i spelaren nertill (metod 2) märker en förbättring när de istället startar kanalen med knappen på sidan Kanaler (metod 1).

    En som berättar att detta hjälpte är Elin här, vars problem är väldigt lika det du beskriver:
    SR-app tappar mottagning

    Hoppas att det tipset även hjälper dig!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Nu är ni så pass många (sex lyssnare) som rapporterat in liknande problem att det går att se ett mönster. Detta verkar enbart drabba P4.

    Eftersom felsökningen blir mer effektiv om vi samlar den på ett på en sida, låser jag din gamla tråd för nya inlägg, men det går fortfarande att läsa vad vi skrivit. Berätta gärna, under denna rubrik, ifall även du lyssnar på en lokal kanal:
    Kanal stannar i SR-app på iPhone

    På den sidan har jag delat med mig av två nya tips (om du inte blev hjälpt av att starta uppspelningen från "sockerbiten" på kanalsidan):
    • Hos en lyssnare hjälper det att backa 15 sekunder
    • Testa gärna att lyssna från vår hemsida i mobilens webbläsare:
      sverigesradio.se/kanaler 
    Trevlig helg och hoppas att du kan fortsätta att hjälpa oss att kartlägga problemet!
    Annika Webbmaster
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.