Till senaste kommentaren

Konto för samma upplevelse på olika enheter

Skulle vilja att ni skapar kontohantering, så man får samma upplevelse i SR-appen oavsett enhet (en: device).
D.v.s. när jag t.ex. lyssnar på något eller favoritmarkerar något i SR-appen på min iPad så skall det synas även i SR-appen på min iPhone (eller via en webbläsare).  
Jämför med alla teve- & streamingtjänster, inklusive SVT Play.
Michael Willershausen

Kommentarer

  • Hej Michael!

    En tidigare tråd om detta ämne finns här:
    Önskar konto för att synka mellan enheter

    Sammanfattning av den långa tråden
    Ett konto kan lösa flera problem, där dessa två är viktigast:
    • kunna synka lyssningshistorik och inställningar vid mobilbyte eller ominstallation av appen
    • möjlighet att starta ett avsnitt i datorns webbläsare och sen fortsätta på rätt ställe i mobil-appen (etc)
    Tack för att du tog dig tid att berätta att detta är viktigt även för dig! Vi förstår kritiken och ser själva ett behov av inloggning, men har helt enkelt inte hunnit med detta ännu.
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Har precis hört att en av poddarna jag följer bara kommer att finnas i SR appen. Och det verkar bli fler. Jag växlar mellan att lyssna med hörlurar, i bilen och via Sonos. Idag genom Pocket Casts appen så synkas poddar som jag lyssnar på i Pocket Casts på mobilen (Android) med Pocket casts tjänsten (Your Services) i Sonos. Det verkar inte alls som detta fungerar med SR appen. Har jag missat något eller är det länkat till förslaget ovan? Utan detta blir det ju ett onödigt sökande för att fortsätta på samma ställe i en podd.
    Med vänliga hälsningar, Ulf
    Ulf Bjurö
  • Har precis hört att en av poddarna jag följer bara kommer att finnas i SR appen. 
    Informationen om att ett program "endast finns i appen Sveriges Radio Play" är lite missvisande, vilket har väckt helt onödig oro hos lyssnare:
    Försvinner Fråga Agnes Wold på webben?

    Dessa "Sveriges Radio-exklusiva program" går inte att ta del av i externa tjänster som Pocket Casts, men du kan att lyssna i alla "Sveriges Radios egna tjänster", som vår hemsida www.sverigesradio.se och vår tjänst Sveriges Radio i Sonos-appen (läs mer här). Du kommer alltså att kunna fortsätta att lyssna på detta program där du är van, men inte på samma sätt som innan. Och du kan inte synka uppspelningen ...
    Det verkar inte alls som detta fungerar med SR appen. Har jag missat något eller är det länkat till förslaget ovan?
    Det är i hög grad länkat till förslaget ovan. Ifall våra egna tjänster hade en fullt fungerande inloggningsfunktion där bland annat lyssningshistoriken synkas mellan enheter, så skulle det gå att påbörja uppspelningen i Android-appen Sveriges Radio Play och sedan fortsätta på rätt position i vår Sonos-tjänst.

    Jag har sammanställt Lyssnares kritik mot att program blir "SR-exklusiva" och en av dessa punkter är just att andra appar kan ha funktioner som vi saknar, bland annat möjligheten att synka lyssningen mellan olika enheter (Sonos, mobilen, datorn ...).

    Förra veckan frågade jag mina kolleger på utvecklarsidan hur avlägset de tror att det är med en inloggningsfunktion, och det är dessvärre så pass avlägset att det ännu inte finns med i någon tidplan.
    Annika Webbmaster
  • Tack Annika för snabbt svar. Det är ju synd att man vill tvinga fram en sämre app med färre funktioner, men det blir som det blir.
    Ulf Bjurö
  • Det är ju synd att man vill tvinga fram en sämre app med färre funktioner, men det blir som det blir.
    Det är dessutom extra ironiskt att våra egna plattformar är ett sämre alternativ här, eftersom syftet med att delar av vårt utbud blir exklusivt för våra egna plattformar är att vi vill fördjupa vår relation till publiken. Den relationen stärks förstås om lyssnare kan och vill logga in hos oss.

    Jag skulle föredra att vi lockar lyssnare till oss, än att vi tvingar lyssnare bort från andra alternativ. Det var exempelvis nyligen en lyssnare som skrev så här till Lyssnarservice:
    Jag upptäckte precis av en slump att det finns text till min favoritpodd Fråga Agnes Wold! Jag hade inte sett det tidigare. Jag vill bara säga TACK! TACK! TACK! För mig med dålig hörsel blir skillnaden som natt och dag jag kan plötsligt lyssna utan att bli trött och ansträngd och jag hör vad som sägs!
    Att berätta om denna funktion (se Textstöd testas i appen Sveriges Radio Play) i de program där den finns, tror jag skulle vara ett bra sätt att få fler lyssnare att upptäcka appen.
    Annika Webbmaster

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.