iPhone-app stängs ned direkt

SR play appen funder inte i IOS 18,5 i IPhone 13 Mini. Den stänger sig direkt. Startat om telefon och har senaste uppdatering på appen men tyvärr så funkar det inte.
Anna Romberg

Kommentarer

  • Hej Anna!
    Testa att helt ta bort appen och sen ladda hem den på nytt. Det gör tyvärr att historiken raderas men har hjälpt andra lyssnare med liknande problem:

    Radera:
    Ta bort eller radera appar från iPhone - Apple-support

    Ominstallera:
    Visa och hämta appar på nytt på iPhone - Apple-support

    Vi ber om ursäkt över dessa problem!
    Annika Webbmaster
  • Tackar, nu funkar det👍🏻
    Anna Romberg
  • Kanske har jag samma problem.
    Jag kan inte starta igång appen sedan några dagar vilket för varje gång krävt uppemot en timmes ”startklickande” innan den plötsligt ”gått igång”. (Påminner lite om en gammal motor! 😂)
    Jag har visserligen fn VÄLDIGT mycket SR-mtrl nedladdat (drygt 12 GB) men phånens kapacitet uppges endast vara nyttjat till 125 GB av dess maximala 512.
    - Finns det nån gräns för vad SR-appen är byggd att hantera?
    Hittade idag funktionen Avlasta som innebar ominstallation av appen utan att radera nedladdade program men det hade ingen effekt trots upprepade försök med omstart emellan.
    - Nån ljus idé utöver att radera och börja om?
    Jag har en XS Max iOS 18.7.
    / Erik
    Erik Larsson
  • Jag kan inte starta igång appen sedan några dagar vilket för varje gång krävt uppemot en timmes ”startklickande” innan den plötsligt ”gått igång”.

    Spontant tycker jag att det låter som ett annat fel, men behöver
    1. Är det svårt att öppna appen eller går den att öppna och det som är trögt är att starta uppspelningen?
    2. Blinkar ikonen bara till eller blir det någon form av laddningssnurra?
    3. Kan du se om appen är trögstartad över både mobilnät och wifi?
    4. Kan du starta appen i flygplansläge?
    5. Har något förändrats hos dig när problemet först visade sig? Exempelvis att du befinner dig på annan ort, har ny mobiloperatör eller har uppdaterat ett säkerhetsprogram ...
    Finns det nån gräns för vad SR-appen är byggd att hantera?

    Bra fråga. Jag kollar upp! Jag har inte sett något uttalat om detta. Jag vet dock att nedladdningen egentligen är byggd för att man ska kunna ha ett antal avsnitt tillgängliga om strömmen går eller om man inte kan eller vill förbruka mobildata, inte för att lyssnare ska kunna ha ett lokalt arkiv bed en massa nedladdade avsnitt.

    Berätta gärna mer om vilket behov nedladdningen fyller hos dig! Om du laddat hem avsnitt för att du vill kunna hitta tillbaka framöver, är det betydligt smidigare att använda funktionen Min lista, så hittar du tillbaka, men slipper spara avsnitten lokalt i din mobil.

    Jag har visserligen fn VÄLDIGT mycket SR-mtrl nedladdat (drygt 12 GB) men phånens kapacitet uppges endast vara nyttjat till 125 GB av dess maximala 512.

    Jag vet att jag för några år sedan undersökte i vilka sammanhang det kunde bli stor skillnad mellan faktisk mängd data och hur mycket data appen såg ut att ta i anspråk, men jag minns inte vad det beror på, så jag behöver undersöka det och ber att få återkomma.
    Annika Webbmaster

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.