Poddar hackar i Sony Xperia

Hej! Sedan den senaste uppdateringen av appen hackar ljudet med viss regelbundenhet vid uppspelning av program eller poddar (ej spellista nyheter). Har tidigare haft samma problem men hittar nu inte tråden. Har en Sony Experia. Tack för hjälpen!
Helena W

Kommentarer

  • Hej Helena!
    Tack för att du hör av dig när appen inte fungerar som den borde.

    Detta vill jag kartlägga:
    1. Blir det samma problem oavsett om du lyssnar över mobilnätet eller över wifi?
    2. Lyssnar du med hörlurar? Är det i så fall Bluetooth?
    Annika Webbmaster
  • Hej! Det händer oavsett om det är via wifi eller mobilt nätverk. Och det kan inte vara hörlurarna då det inte händer när jag lyssnar på nyhetssändningarna i appen eller musik/andra appar. Tack! Mvh Helena
    Helena W
  • Tack!

    Hörlurarna
    Det skulle alltså kunna vara ett hörlursrelaterat problem som drabbar våra poddar. Att jag vill kartlägga det handlar inte om att vi vill "skylla ifrån oss". Eftersom problemet uppstod i samband med en uppdatering av appen, är det i första hand denna uppdatering vi bör misstänka, men vi behöver förstå när-var-hur ditt problem visar sig.

    Om du har stött på problemet utan att hörlurarna varit inblandade, så utesluter vi den faktorn, annars vill jag veta mer om de hörlurar du använder.

    Är spelkön en faktor?
    Testa om problemet uppstår även ifall du lyssnar "utanför spelkön". Det blir spelköer nästan överallt i appen (programmens arkiv, Nedladdat, Min listamed mera) men två ställen där det inte är spelkö är dessa:

    • Om använder funktionen Sök och startar ett avsnitt direkt från listan med sökträffar
      eller
    • Om du startar ett avsnitt via trepunktsmenyn som finns i anslutning till varje avsnitt:

    Hackar det på samma vis om avsnittet inte ingår i en spelkö?
    Annika Webbmaster
  • Hej! Det hackar fortfarande i båda dessa fall: när jag spelar upp direkt från sökfunktionen, eller från telefonens högtalare, dvs utan hörlurar. Tack för hjälpen!
    Helena W
  • Tack för hjälp att ringa in problemet! Vi felsöker.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Vi har nu åtgärdat ett problem med "kodningen" av vissa ljudfiler, och det skulle kunna vara detta som ligger bakom problemet.

    Detta är ett system som används för en del program men inte för alla, så beroende på dina lyssnarvanor kan du ha haft oturen att märka av det ofta. Kan du ge exempel på vilka poddar du har lyssnat på när du har märkt detta fel, så att jag kan avgöra om detta kan vara orsaken?
    Annika Webbmaster
  • Hej! Jag lyssnar främst på Usa-podden och Fråga Agnes Wold just nu. Tack!
    Helena W
  • Bra och dåligt - ur ett rent tekniskt perspektiv, alltså. Båda programmen är hörvärda 😀

    Det som är bra, tekniskt sett, är att den komponent vi nyss har fixat ett problem med inte är inblandad här, och det är det ju bra att vi vet. Det dåliga är att jag hade hoppats att vi hade löst detta.

    Vi får vi felsöka vidare, med andra ord.

    Kan du testa att ladda hem ett avsnitt och sen spela upp det från Nedladdat och se om det hackar lika mycket då?
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Mats, som har en Sony Xperia 10 V, skrev den 28 maj:
    Lyssnar nästan dagligen på ett avsnitt av På Minuten. Senaste veckorna har ljudet börjat hacka.
    Mats tillåter "bakgrundsanvändning" för vår app. Se gärna över den inställningen även du!
    Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Batteriförbrukning för appen -> Tillåt bakgrundsanvändning

    Jag ber Mats att flytta över hit,eftersom ni verkar ha samma problem och vi felsöker detta mer effektivt tillsammans!
    Annika Webbmaster

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.