Problem med kanaler i iPhone-appen
Hej!
Jag använder SRPlay dagligen i min iPhone. På senare tid upplever jag att den är darrig… Den tystnar oförklarligt och ibland kommer den tillbaka men ibland får jag starta om den. Ibland när jag pausat och har tänkt fortsätta där jag slutade så hoppar den till live.
Ibland när jag lyssnar via mitt hemma-wifi och går ut i trädgården och tappar wifi för att gå över till 5G så måste jag starta om appen för att fortsätta lyssna.
Flera saker som jag upplever har blivit värre på senare tid.
Är detta något som ni är medvetna om och jobbar med eller är det bara jag som upplever detta?
Ha det gott från en trogen lyssnare,
Jag använder SRPlay dagligen i min iPhone. På senare tid upplever jag att den är darrig… Den tystnar oförklarligt och ibland kommer den tillbaka men ibland får jag starta om den. Ibland när jag pausat och har tänkt fortsätta där jag slutade så hoppar den till live.
Ibland när jag lyssnar via mitt hemma-wifi och går ut i trädgården och tappar wifi för att gå över till 5G så måste jag starta om appen för att fortsätta lyssna.
Flera saker som jag upplever har blivit värre på senare tid.
Är detta något som ni är medvetna om och jobbar med eller är det bara jag som upplever detta?
Ha det gott från en trogen lyssnare,
Följ inlägget
2
följare
Fler lyssnare har problem som liknar ditt. En är Thomas här. När han bytte till hög kvalitet på Min sida -> Ljudkvalitet upphörde avbrotten. Dessutom kvarstod förbättringen när han återgick till mellan-kvalitet, vilket kan betyda att själva "mixtrandet" med inställningen, inte kvalitetsvalet i sig, rättade till något.
Det är inte säkert att han hade det fel som orsakar dina avbrott, men att ändra denna inställning är åtminstone enkelt att testa. Återkom och berätta om det påverkar problemet hos dig!
Berätta även vad du har för version av appen, vilket du ser nederst på Min sida. (I version 25.3.4, som släpptes nu i mars, gjorde vi några förbättringar som har löst vissa problem, men som dessvärre inte tycks ha löst dem helt.)
Idag ska mina kolleger ha löst problemet där en kanal tappar ljudet under några sekunder men där ljudet sen återkommer utan att du behöver starta om något. Hoppas att du märker förbättringen!
Du hade även avbrott där du behövde starta om appen för att ljudet ska återkomma samt problem där ljudet oönskat växlar till live-läge vid övergång från wifi till mobilnät. Kvarstår de felen?
Jag inser nu att beteendet är förväntat vid en längre paus, vilket jag borde ha tänkt på direkt!
Det går att backa tre timmar i en kanal, men en paus i kanalen kan inte överstiga 30 minuter. Om du väntar längre än så, spelas kanalen upp i direktläget.
Så har appen dock funkat i åratal, men kanske du reagerat starkare på detta nu när det funnits fler problem med våra kanaler?