SR APP tappar mottagning
Tappar mottagning hela tiden. Har god internetuppkoppling. Provat både med och utan wifi - samma problem. Mobil iphone 6. iOS-verson 18.6.2.
Följ inlägget
1
följare
- Hur länge har detta problem förekommit?
- Vilken version av appen har du? Detta ser du nederst på Min sida
Tack för att du rapporterade in problemet!1. Ett par dagar
2. 25.8.5 (3445)
/Elin
Det finns en nyare version av appen, 25.9.3, men jag tror inte att problemet har med app-versionen att göra.
Beskriv hur felet yttrar sig! Blir det tyst? Behöver du i så fall göra någon (trycka på play-knappen t ex) för att uppspelningen ska fortsätta eller återkommer ljudet automatiskt?
Lyssnar du på en kanal eller i efterhand när mottagningen förloras? Om det är i efterhand, sker avbrotten i "skarven" mellan två inslag, eller kan det brytas mitt i?
Ok!

Det finns flera olika sätt att starta en kanal. Två av de vanligaste har jag markerat på bilden:
- Genom att trycka på kvadraten ("sockerbiten") på fliken Kanaler
- Genom att trycka på playknappen i spelaren som man når från alla sidor i appen (startar det man spelat senast, så på min bild blir det P1)
Är det någon av de metoderna du använder idag, eller startar du på annat vis? Hur i så fall?Båda metoderna ska funka, men några lyssnare som har fått problem när de startat med play-knappen i spelaren nertill (metod 2) märker en förbättring när de istället startar kanalen med knappen på sidan Kanaler (metod 1).
Tack ha en finfin dag!