Många avbrott i iPhone-appen
Ljudet försvinner korta stunder då och då och jag undrar om det kommer en uppdatering snart som löser problemet?
Följ inlägget
4
följare
Berätta mer om detta problem:
- Kan det ske både över wifi och över mobilnätet?
- Lyssnar du på en kanal (vilken?) eller på program i efterhand när det bryts?
- Använder du någon Bluetooth-enhet?
- Återupptas ljudet av sig självt eller behöver du göra någon manöver (t. ex. trycka på playknappen eller starta om appen) för att det ska återkomma?
- Hur länge har detta problem funnits?
Återkom med svar, så att jag får en lite tydligare bild av hur problemet yttrar sig, för att jag ska förstå vad vi eller du behöver göra för att undvika problemet.För några kanaler bytte vi teknik just för cirka två månader sedan, i början av januari. För andra kanaler bytte vi senare än så och för några kanaler är det fortfarande den äldre tekniken som används. Om den kanal du brukar lyssna på och har fått problem med fick den nya tekniken för ungefär två månader sedan, så är det alltså en möjlig orsak till problemen. Så återkom, så att jag vet om jag är inne på rätt spår eller om det kan vara något annat vi behöver undersöka.
Det hände 17:37 om du nu har någon glädje av att veta det.
Testa att gå in på Min sida i appens nederkant och där välja inställningen för Ljudkvalitet. Om det översta reglaget, Direktlyssning, är inställt på Hög, så vill jag att du ändrar till Mellan och sedan använder appen som vanligt. Om det redan är Mellan så testa att byta till Hög.
Blir det fortfarande samma typ av avbrott med annan kvalitet?
P4 Kristianstad gick över till den nya tekniken den 17 februari, alltså för knappt en månad sedan. Du bedömde att det har varit skakigt i cirka två månader, så vårt teknikbyte kanske inte är orsaken- Oavsett orsak är det, för vår felsökning, bra om du kan testa att byta ljudkvalitet.
Återkom och berätta hur det går!
Konstigt nog så har det funkat sen jag höjde till hög ljudnivå. Har testat att gå tillbaka till mellanläget och det verkar funka även där??? Tack för hjälpen
Tack för att du berättade det, så att jag kan tipsa andra lyssnare med liknande problem om att mixtra med denna inställning och se om även de blir hjälpta.
Samma problem här, har varit återkommande ett tag men idag värre än någonsin. Precis som för Karin här ovan funkade det ett tag att byta till högre ljudkvalitet men sedan var problemet tillbaka, oavsett inställning. Har installerat om appen, startat om mobilen utan framgång. Gäller både wifi och mobilnätet.
Hoppas det går att lösa!
Halldór
De akuta problemen idag är enkla för oss att återskapa och vi arbetar för att lösa dem:
Problem att lyssna i Sveriges Radios app och sajt
Om ni har möjlighet att lyssna genom de länkar som ni hittar här, så kan de fungera bättre:
Länkar till ljudströmmar för alla kanaler - Support - hjälpsidor
Kopiera en länk, t ex https://live1.sr.se/p1-aac-128 för P1, och klistra in den i adressfältet i webbläsaren.
När dagens problem är lösta så vill jag gärna få en tydligare bild av de övriga problemen som har drabbat (och fortfarande drabbar?) er!
Jag vill gärna höra hur det går med de kortare "ljudförluster" som ni har haft även innan igår (som jag för övrigt trodde att vi på Sveriges Radio hade åtgärdat den 11 april).
Om felet kommer tillbaka och uppstår under kontorstid (eller på morgonen - vi kan ju backa i ljudet i tre timmar), så får ni gärna berätta när det sker. Vi behöver inte ha en exakt tidpunkt utan, men om vi får veta att det exempelvis blev ett bortfall i P4 Dalarna "i början av Eurythmics-låten runt 13.45" eller "precis innan Ekot 8.25", så är det en stor hjälp!