Kan inte öppna SR Play (krasch)

Kan inte öppna appen alls efter uppdatering. Den släcks innan den öppnar. Prövat flera dagar. Har iPhone 12, os 18.5
A

Kommentarer

  • Hej!
    Enstaka lyssnare fick samma fel under förra veckan. Petri är en av dem och han skrev:
    Det hjälpte att avinstallera appen och sedan ladda ner den igen!
    Radera:
    Ta bort eller radera appar från iPhone - Apple-support

    Ominstallera:
    Visa och hämta appar på nytt på iPhone - Apple-support

    (Det gör dock att historiken och inställningarna raderas, men är tyvärr mitt bästa tips.)
    Annika Webbmaster
  • Hmmm. Hade verkligen hoppats slippa radera historiken sedan appen föddes (det är ju ett tag sedan). Det känns som enkelt svar ”ett tips”, men är en stor och oåterkallelig sak för mig. Hade varit intressant att veta varför…
    A
  • Jag håller med om att det är ett trist råd, men det är det jag vet är effektivt.

    Hade varit intressant att veta varför…
    När liknande problem har inträffat tidigare så har det varit något med databaserna som varit korrupt hos den drabbade lyssnaren, men varför detta sker, vet jag inte. (Naturligtvis behöver vi förbättra appen så att liknande saker inte kan inträffa, i och med att detta är ett så allvarligt problem för er som drabbas.)

    Det finns dock saker som är värda att testa innan dess. Till att börja med att uppdatera manuellt. Vi har just släppt en ny version som ännu bara har släppts till ett fåtal lyssnare:
    1. Gå till AppStore och sök upp SR Play.
    2. Tryck på appens namn eller ikon (inte knappen Öppna, se bild)



    3. På sidan du då kommer till finns det en knapp för att Uppdatera
    Om det inte hjälper, så finns det ytterligare en sak som jag vill att du ska testa, nämligen "en tvingande omstart" av mobilen:
    Tvinga iPhone att starta om - Apple-support

    Den skiljer sig något från en vanlig omstart och kanske kan ha effekt på detta problem.

    Återkom och berätta hur det går!
    Annika Webbmaster
  • De olika omstarterna av iPhone prövades i tidigt stadium - utan effekt. Efter första svaret tappade jag tålamodet och ominstallerade, varvid appen nu fungerar. Men - med historiken borta

    Testade av nyfikenhet den teoretiskt briljanta funktionen; ”uppdatera” istället för att ”öppna”. En funktion värd ett appnobelpris. Tyvärr funkade det inte. Valen som kom upp var; ”Dela”, ”Se betyg och recensioner” resp ”Skriv en recension”. Gjorde jag fel?
    A
  • Testade av nyfikenhet den teoretiskt briljanta funktionen; ”uppdatera” istället för att ”öppna”. En funktion värd ett appnobelpris. Tyvärr funkade det inte. Valen som kom upp var; ”Dela”, ”Se betyg och recensioner” resp ”Skriv en recension”. Gjorde jag fel?
    Den version du fick problem med var 25.6.2. Vi släppte version 25.6.4 strax efter klockan 10 i förmiddags, och om du hade haft kvar 25.6.2 så hade du kunnat uppdatera på det vis jag beskrev.

    Den versionen har släppts till kanske 5 procent av användarna som fått den med automatisk uppdatering. Om man inte tillhör de procenten, kan man dock få den senaste versionen genom att själv gå till App Store på det vis jag tipsade om.

    Du hade dock innan dess varit inne i App Store och laddat hem appen från grunden. Därmed hade du redan fått den nya 25.6.4, och eftersom du redan hade den senaste versionen går det inte att uppdatera.
    Annika Webbmaster
  • Aha! Ja, det var ju lite invecklat. Jag tycker att alla appar/versioner borde ha den där fiffiga funktionen. Alltså att man kan uppdatera en version som är - eller har blivit - korrupt.

    Suck, jag får glädja mig åt att det funkade 25.6.4 gånger/versioner. Farväl historik. Rip!

    Tack så hjärtligt för rask och kompetent hjälp!
    🤗
    A
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.