SR-Play Appen på Andriod

Har observerat samma fenomen som flera andra här sedan början-mitten på Jan 2025.
Det är ljudlänkarna som slutat fungera

Om jag kör från Wifi (Bredband2) :
SR-Play Android-14 - Fungerar inte.
Brave Browser UbuntuLinux - Fungerar inte.

SR-Play Iphone Fungerar
SR-Play Android-14 ansluten med VPN - Fungerar
Brave Browser Ubuntu Linux via VPN - Fungerar.
Chromium browser Ubuntu Lunux (via BB2) - Fungerar
Det ser ut som om SR gjort någon omkonfiguration i sitt nät som drabbar vissa kombinationer av webklienter (och/eller deras konfiguration) och internetleverantörer.

Det vanliga är ju annars att streamingtjänster blockerar VPN-anslutningar, som VPN-leverantörerna ständigt måste runda.
Här verkar SR lyckats med det precis motsatta, nämligena blockera sin egen Android-app om den körs från en av sveriges största internetleverantörer.
Felet kvarstår än idag den 20 Jan 2025

Roger Rapp

Kommentarer

  • Hej Roger!
    Vi har gjort ett CDN-byte.

    Kan du testa att helt enkelt göre en brutal omstart av routern (ryck sladden, vänta minst 15 sekunder och sätt i sladden igen), och sedan återkomma om vilka av problemen som kvarstår? Just lyssnare som du, med teknisk kompetens och en nyfikenhet och möjlighet att testa olika plattformar och nätverk, är ju guld värda i detta läge!

    Tack på förhand!
    Annika Webbmaster
  • Gör ogärna det då vi behöver nät 24-7, medan behovet av köra SR-Play från ett visst nät är nästan obefintligt och går dessutom att runda Varför en 'vaktmästar-reset' av routern (fast du menar fiberconvertern?) skulle hjälpa begriper jag inte, men osvuret är bäst.
    Intressantare vore väl att veta vilket/vilka nät som drabbas.
    Vi vet att BB2 är ett av dem men inte OVPN, eller Telenor.
    Kanske är det bara BB2 ?
    Det skulle förklara att det ändå är så pass få inlägg här.
    Skulle man se det här från Telia eller Banhof gissar jag att vi skulle sett fler inlägg.

    Jag lade ett ärende till BB2, men bad dem stänga det efter att ha testat bättre.

    Jobbigt sånt här. Inte ett dugg avundsjuk .

    /Roger

    Roger Rapp
  • Varför en 'vaktmästar-reset' av routern (fast du menar fiberconvertern?) skulle hjälpa begriper jag inte, men osvuret är bäst.
    Det är, som jag tolkar det, något mycket tillfälligt fel hos oss som har cachats lokalt hos dig. Att starta om routern löser problemet på någon minut. Gör du inget alls så löser det sig av sig självt, men det kanske tar en vecka.

    Har du ett mesh-nätverk kan det vara lite svårare att få cachen att släppa överallt, men annars så brukar det vara mycket effektivt vid just den här typen av problem.

    Som du skriver så har du ju många alternativa möjligheter att koppla upp dig. Om du inte kan låta nätet gå ned i 15 sekunder, så hoppas jag att du kan koppla upp dig på annat vis tills vidare.

    Om du vill svara på detta så gå hit:
    SR-Play Appen på Andriod

    I tråden som handlar om problem på äldre Android vill jag att vi koncentrerar oss på just det problemet.

    Lycka till!
    Annika Webbmaster

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.