Appen kraschar vid start
Har precis uppdaterat till 26.6.1 och efter det kan jag inte starta appen, den stänger ned efter att ha visat SR-loggan några sekunder.
Följ inlägget
4
följare
Dessvärre så har jag inget annat tips än att radera appen och sen ladda hem den på nytt från App Store. Du kommer att förlora lyssningshistorik och inställningar, men det bör lösa problemet.
Återkom gärna och berätta hur det går. Lycka till!
Så dumt att bli av med all historik. Men jag vill gärna kunna lyssna på radio, så då har jag inget annat val än att radera appen? Då kommer jag inte att se vilka sommarprat jag redan lyssnat på?
En ny. Inget fungerar. Anbänder appen hela dagarna och saknar den så mycket.
Så jävla dåligt. Sluta tvinga på oss uppdateringar som bara förstör. Den gamla versionen fungerade fint.
Hej alla!

Tråkigt att ni är flera som drabbas av detta problem.
Linda:
Du har rätt, du kommer dessvärre inte att kunna se vilka avsnitt du redan har lyssnat på när du tappar historiken. Däremot kan du, om du startat ett avsnitt och märker att du redan har lyssnat (och inte vill hör det igen) trycka på de tre punkterna vid avsnittet och välja "Markera som spelat" i den menyn:
Maidi:
Hos andra lyssnare har samma fel löst sig när de har avinstallerat appen och laddat hem den på nytt från AppStore, se här:
iPhone-app stängs ned direkt
Det räcker dessvärre inte att hämta appen från "molnet", utan du behöver radera den helt och hämta den på nytt från Appen Sveriges Radio – App Store. Alltså:
- Ta bort eller radera appar från iPhone - Apple-support
- Ladda ner appar på din iPhone eller iPad - Apple-support
Hoppas att det löser problemet!B:
Den kommer att sluta fungera relativt snart, eftersom vi bygger om hela systemet som data hämtas från till ett säkrare och mer stabilt system. Den äldre tekniken vill vi stänga ned, men innan vi kan göra det behöver vi se till så att lyssnare inte längre använder de äldre app-versionerna som hämtade data från det systemet.
Alla:
Vi ber verkligen om ursäkt över detta problem! Återkom gärna och berätta hur det går med ominstallationen.
Bl a raderat appen på skrivbordet. Men såg idag att appen låg kvar i det storai appbiblioteket. När jag raderat även där fungerade en nyinstallation. Kanske veta att veta för andra med problem.
Eftersom det här felet endast bör kunna uppstå om man uppgraderar från äldre version av appen (över ett år gammal), är det troligen en del saker i appen som inte ser ut som du är van. Hoppas att det mesta känns logiskt trots detta och att appen framöver funkar som den ska!