iOS-appen funkar ej i bakgrunden

Hej,

Från och med imorse så funkar uppspelningen i appen enbart om man har appen öppen och skärmen tänd. Dvs, när jag sätter på en podcast så spelar den bara tills skärmen släcks eller jag går in i annan app, då slutar uppspelningen. Det händer inte i andra podcastappar.

Har det möjligtvis gjorts någon uppdatering över natten? Så var det inte igår.

Jag har SR-appen för iPhone.

Vänligen,
Sonia
Sonia
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Sonia!
    Vi får liknande problem inrapporterade då och då, men vet inte vad det beror på, se här:
    Iphone-app stannar med låst skärm

    Något som hjälpt andra med liknande problem, i synnerhet om felet har kommit i samband med en uppdatering av appen eller av operativsystemet, är att helt enkelt starta om appen. Om felet kvarstår efter den manövern, behöver vi felsöka!
    1. Har du laddat ned poddarna eller spelar du upp dem "strömmat", så att de hämtas från vår server medan du spelar?
    2. Sker det både på wifi och mobilnät?
    3. Blir det samma problem om du lyssnar på en kanal i appen?
    4. Skickar du ljudet vidare till en extern uppspelningsenhet (hörlurar, hörapparat, högtalare)? Hur i så fall (Bluetooth, AirPlay eller Chromecast)?

    Annika Webbmaster
  • Ellens problem felsöker vi under en egen rubrik:
    Android-appen funkar inte i bakgrunden​​​
    Annika Webbmaster
  • Jag har samma problem
    1) jag strömmar live
    2) både via wifi och mobildata
    3) jag lyssnar live på p1
    4) problem både när jag lyssnar direkt i telefonen eller kopplar en högtalare
    Simon
  • Hej Simon!

    Några lyssnare har haft liknande problem under en begränsad tid i samband med en uppdatering av operativsystemet. De problemen brukar försvinna av sig själva efter någon dag. Hur länge har du haft detta problem?
    Annika Webbmaster
  • När jag startade om telefonen så fungerade det igen
    Problemet uppstod för ca två veckor sedan
    /Simon
    Simon
    Bästa svaret
  • Skönt att problemet har upphört.

    Då tipsar jag andra lyssnare om att det kanske inte räcker att starta om appen, utan krävs att mobilen startas om. Tack för att du berättade det!
    Annika Webbmaster
  • Hej,

    Mitt problem starta de nyss.
    För mig löste det sig med att stänga av appen helt och hållet.
    Stängde även alla andra appar jag hade igång och nu funkar allt som det ska.

    Ha en bra dag
    Eva
    Eva
  • Tack för att du delade med dig av det tipset! (Idag har vi haft tekniska problem från vårt håll som kanske också bidrog till problemen, men så vitt jag hittills förstått ska de problemen inte ha drabbat mobilapparna.)
    Annika Webbmaster
  • Jag får inte igång SR-appen idag 22/5. Ser bara SVERIGESRADIO-loggan och sen kommer jag ur hela appen. :/
    Andreas
  • Hej Andreas!
    Det låter som detta problem:
    LÖST: Appen kraschar vid start

    Uppdatera appen till version 25.5.5 så hoppas jag att det löses även hos dig. Om det inte hjälper, så återkom!
    Annika Webbmaster
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.