iOS-appen funkar ej i bakgrunden
Hej,
Från och med imorse så funkar uppspelningen i appen enbart om man har appen öppen och skärmen tänd. Dvs, när jag sätter på en podcast så spelar den bara tills skärmen släcks eller jag går in i annan app, då slutar uppspelningen. Det händer inte i andra podcastappar.
Har det möjligtvis gjorts någon uppdatering över natten? Så var det inte igår.
Jag har SR-appen för iPhone.
Vänligen,
Sonia
Från och med imorse så funkar uppspelningen i appen enbart om man har appen öppen och skärmen tänd. Dvs, när jag sätter på en podcast så spelar den bara tills skärmen släcks eller jag går in i annan app, då slutar uppspelningen. Det händer inte i andra podcastappar.
Har det möjligtvis gjorts någon uppdatering över natten? Så var det inte igår.
Jag har SR-appen för iPhone.
Vänligen,
Sonia
Följ inlägget
2
följare
Vi får liknande problem inrapporterade då och då, men vet inte vad det beror på, se här:
Iphone-app stannar med låst skärm
Något som hjälpt andra med liknande problem, i synnerhet om felet har kommit i samband med en uppdatering av appen eller av operativsystemet, är att helt enkelt starta om appen. Om felet kvarstår efter den manövern, behöver vi felsöka!
Android-appen funkar inte i bakgrunden
1) jag strömmar live
2) både via wifi och mobildata
3) jag lyssnar live på p1
4) problem både när jag lyssnar direkt i telefonen eller kopplar en högtalare
Några lyssnare har haft liknande problem under en begränsad tid i samband med en uppdatering av operativsystemet. De problemen brukar försvinna av sig själva efter någon dag. Hur länge har du haft detta problem?
Problemet uppstod för ca två veckor sedan
/Simon
Då tipsar jag andra lyssnare om att det kanske inte räcker att starta om appen, utan krävs att mobilen startas om. Tack för att du berättade det!
Mitt problem starta de nyss.
För mig löste det sig med att stänga av appen helt och hållet.
Stängde även alla andra appar jag hade igång och nu funkar allt som det ska.
Ha en bra dag
Eva
Det låter som detta problem:
LÖST: Appen kraschar vid start
Uppdatera appen till version 25.5.5 så hoppas jag att det löses även hos dig. Om det inte hjälper, så återkom!